نسیم بهاری در پاییز

شبکه نسیم با یک بسته هیجان‌انگیز، روزهای سرد پاییزی را گرم می‌کند

نسیم بهاری در پاییز

همزمان با ماه ربیع‌الاول، جدول پخش شبکه نسیم هم حال‌وهوای پرنشاط‌تری به خود گرفته است و برنامه‌های جدیدی را راهی آنتن می‌کند یا فصل تازه‌ای از برنامه‌های پیشین خود را به پخش می‌رساند. به گزارش جام‌جم، فصل جدید برنامه دورهمی، دست‌فرمون، چهل‌تیکه، سری هفتم خندوانه، شبکه کوچک، ویتامین خ و نسیم آوا بار دیگر به آنتن این شبکه می‌آیند. همچنین از برنامه‌های تهمتن، ایستگاه و مامور ویژه رونمایی می‌شود. اگر جزو مخاطبان شبکه نسیم هستید در اینجا می‌توانید ضمن آشنایی با عناوین این برنامه‌ها، درباره زمان پخش، تغییرات یا محتوای آنها بخوانید.

 هیجان + سنجش اطلاعات
نام برنامه: دورهمی
تهیه‌کننده: ناصر قدیرکاشانی
مجری: مهران مدیری
زمان پخش: به‌زودی
در این برنامه چه خبر است؟ سری جدید برنامه دورهمی در ادامه فصل قبل و با حضور علاقه‌مندان به شرکت در رقابت سنجش اطلاعات در حوزه ادبیات، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و موسیقی آغاز می‌شود. داوطلبان شرکت در این مجموعه با گذر از مراحل راستی‌آزمایی به «دورهمی» می‌آیند. این برنامه امسال تغییرات اساسی نسبت به فصول گذشته خود داشت و از یک تاک‌شو با چاشنی استندآپ به مسابقه‌ای تبدیل شد که گرچه از برنامه‌ای خارجی کپی‌برداری شده اما توانست خیلی زود نظر علاقه‌مندان را به نسخه ایرانی جلب کند. حضور یک ربات با حرکات هیجان‌انگیز و اجرای مهران مدیری یکی از جذابیت‌های این برنامه برای مخاطبان است که آن را از یک مسابقه اطلاعات عمومی صرف متمایز می‌کند.

مسابقه‌ای برای پهلوانان
نام برنامه: تهمتن
تهیه‌کننده: رضا نصیری
مجریان: آیدین ختایی، بهداد سلیمی
زمان پخش: به‌زودی
در این برنامه چه خبر است؟ مسابقه بزرگ تهمتن با هدف تقویت فرهنگ پهلوانی و ترویج زندگی سالم به‌زودی پخش می‌شود. این مسابقه در 100 قسمت با حضور ۲۵۶ ورزشکار (با پراکندگی قومی و جغرافیایی) در چهار گروه در حال تولید است که پس از راستی‌آزمایی از سراسر کشور به‌صورت خانوادگی به برنامه آمدند. «تهمتن» با میزبانی آیدین ختایی، ورزشکاری که در برنامه مردان آهنین حضور داشته و در سریال مختارنامه هم به ایفای نقش پرداخته است در کنار بهداد سلیمی، قهرمان جهان و المپیک به پخش می‌رسد. این برنامه با مسابقات مشابه گذشته که بر پاورلیفتینگ تمرکز داشتند تفاوت خواهد داشت و با دکوری در فضایی حدود ۷۵۰۰ متر مربع برگزار می‌شود. در واقع شرکت‌کنندگان به‌نوعی در ورزشگاهی در ابعاد اصلی با تمام جزئیات به رقابت خواهند پرداخت. در هر قسمت، مستندی از افراد حاضر در صحنه رقابت، در اقلیم و موطن‌شان به نمایش درمی‌آید. سلیمی و ختایی برای نخستین‌بار در این ابعاد اجرای یک برنامه را بر‌عهده دارند و همین می‌تواند یکی از جذابیت‌های اولیه «تهمتن» برای مخاطبان باشد.

شیرین‌کاری‌های جناب‌خان
نام برنامه: خندوانه
تهیه‌کننده: سیدعلی احمدی
مجری: رامبد جوان
ساعت پخش: هر شب ساعت 23
در این برنامه چه خبر است؟ خندوانه با کسب سلامتی عوامل و دست‌اندرکاران پس از ابتلا به بیماری کرونا، خود را برای حضور مجدد در شبکه نسیم آماده می‌کند. ابتدای شروع این دوره از برنامه با یادآوری حضور افرادی است که مهمان خندوانه بودند و دیگر در جمع ما نیستند. در این راستا ابتدا برنامه‌های زنده‌یادان فتحعلی اویسی، حمیدرضا صدر، پرویز پورحسینی، حسین عرفانی،‌ افشین یداللهی، ناصر چشم‌آذر، جمشید مشایخی، پرویز کردوانی و ... هر شب ساعت 23 پخش می‌شود و بعد از اتمام این قسمت‌ها، سری تازه در روزهایی هنوز اعلام نشده، روی آنتن می‌رود.

مستند مسابقه‌ای در شیرگاه
نام برنامه: مامور ویژه
تهیه‌کننده: علیرضا کرمی
زمان پخش: چهارشنبه تا جمعه ساعت 21
در این برنامه چه خبر است؟ تصویربرداری برنامه مامور ویژه در فضای رئال در شهرستان شیرگاه انجام شده که با مشارکت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی به‌مناسبت هفته ناجا تولید شده است. این برنامه با حضور ۳۶ نفر از اعضای یگان ویژه نیروی انتظامی در فضایی رقابتی در قالب شش گروه شش نفره در سه گروه دو تیمی توسط فرشید فرجی کارگردانی می‌شود. «مامور ویژه» بخش‌هایی از رقابت‌های نظامی شامل اسب‌سواری، تیراندازی، راپل، موتور‌سواری، پاراموتور، پالاگلایدر و ... را تصویر می‌کند.

مرور خاطرات رنگارنگ
نام برنامه: چهل‌تیکه
تهیه‌کننده: الهام حاتمی
مجری: محمدرضا علیمردانی
زمان پخش: به‌‌زودی
در این برنامه چه خبر است؟ سری پنجم چهل‌تیکه در دکوری متفاوت ضبط خود را آغاز کرده و مانند گذشته با مرور خاطرات دلنشین مثل سریال‌های قدیمی و دعوت از نقش‌آفرینان آنها روی آنتن خواهد رفت. محمد‌رضا علیمردانی میزبان هنرمندان و چهره‌های شاخص و موثر این حوزه خواهد بود. این روندی است که برنامه در فصول گذشته خود هم پی گرفته بود و چهره‌های پیشکسوت و جوان بسیاری را به برنامه آورد که خاطره‌ساز بودند و حضورشان بازخوردهای زیادی را به همراه داشت.

 جایی برای کنترل خشم
نام برنامه: ایستگاه
تهیه‌کننده: فریدالدین نیکجو
مجری: سیدجواد هاشمی
زمان پخش: چهارشنبه تا جمعه ساعت 20
در این برنامه چه خبر است؟ ایستگاه با محتوایی متفاوت و برپایه تکنیک‌ها و قابلیت‌های کنترل خشم در این شبکه روی آنتن می‌رود. این برنامه با مرور پرونده‌های واقعی که در اثر بروز خشم منجر به نزاع و درگیری شده است در فضای ترکیبی- نمایشی و تاکشو روایت می‌شود. «ایستگاه» سعی دارد محلی برای درنگ و تامل در رفتارهای روزمره باشد که در محلی به نام نسیم‌آباد حکایت می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فریدالدین نیکجو با میزبانی سیدجواد هاشمی و با همراهی شخصیت‌های مکمل با هنرمندی افرادی چون مریم سعادت، خسرو احمدی و حسین رفیعی پخش می‌شود.

 آرامش در خیابان، هیجان در پیست
نام برنامه: دست‌فرمون
تهیه‌کننده: محمود محمودی
مجری: کامران تفتی
زمان پخش: شنبه تا سه‌شنبه ساعت 21
در این برنامه چه خبر است؟ فصل سوم مسابقه دست‌فرمون با تغییراتی نسبت به دو فصل گذشته، به‌ویژه در نحوه برگزاری با شعار «آرامش در خیابان، هیجان در پیست» برای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی پخش می‌شود. حواشی و اتفاق‌های جالب هنگام تصویربرداری مسابقه با عنوان «مثبت دست‌فرمون» جمعه‌ها ساعت 19 روی آنتن می‌رود. آنچنان که در خبرها آمده برای این فصل، پیست به شکل پیچیده‌تری طراحی شده و نسبت به استانداردهای مسابقات اتومبیلرانی در هر مرحله تغییر می‌کند. همچنین موتورسواران حاضر در مسابقه به شکل حرفه‌ای‌تر، با تمرینات و آموزش‌های کارشناس موتورسواری برنامه در قالب گروه‌های امدادی وارد پیست می‌شوند.

با هم بخندیم
نام برنامه: ویتامین خ
تهیه‌کننده: رامین کرم‌یزدی
زمان پخش: شنبه تا پنجشنبه ساعت 19
در این برنامه چه خبر است؟ فصل جدید برنامه «ویتامین خ» با تغییرات در فرم و اجرا با هدف تغییر احوال این روزها به آنتن نسیم آمده است تا با اتفاقات تازه، لبخند به لب مخاطبان خود بیاورد. در این فصل بخش استودیویی با حضور مجری حذف و فضای نمایشی به کار اضافه شده است. دو مجری _ بازیگر حضور دارند و بر حسب موضوعات روز، نمایشی در برنامه اجرا می‌شود. هر‌کدام از این بازیگران شخصیتی دارند؛ یکی از آنها خبرنگار و آدمی به‌روز است که دوستی به اسم محسن دارد. محسن شخصیتی هنجارشکن است و همین لحظات کمدی ایجاد می‌کند. البته برنامه تیپ نمایشی محض به خود نگرفته؛ خط وسط میان اجرا و نمایش حفظ شده و همچنان آیتم‌ها بخش اصلی برنامه هستند که به زبان طنز به دغدغه‌های روز جامعه می‌پردازد. «ویتامین خ» از سال ۹۵ روی آنتن رفته است و در این سری تلاش‌هایی برای تحول و به‌روز کردن آن صورت گرفته است. اين برنامه سعی کرده از مجری‌محور بودن کار فاصله بگیرد و حتی در فرم و لوگو هم تغییراتی ایجاد کرده است.

 یک شبکه شاد
نام برنامه: شبکه کوچک
تهیه‌کننده: سیدمسعود صفوی
زمان پخش: شنبه تا سه‌شنبه ساعت 20
در این برنامه چه خبر است؟ مجموعه رئال عروسکی شبکه کوچک در ژانر کمدی، موزیکال و فانتزی از ابتدای شهریور به آنتن شبکه نسیم آمد. این سریال را مرکز پویانمایی صبا تولید کرده است و راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی به دست تعدادی عروسک و پسر جوانی به نام سهراب را نشان می‌دهد. «شبکه کوچک» از‌جمله برنامه‌های شبکه نسیم است که در پاییز هم به پخش خود ادامه می‌دهد.

 گوش سپردن به آوای پاییز
نام برنامه: نسیم آوا
تهیه‌کننده و مجری: محمدرضا محبی
زمان پخش: چهارشنبه تا جمعه ساعت 22
در این برنامه چه خبر است؟ پخش موسیقی و طرح آخرین رویدادها و خبرها در این عرصه از رسالت‌های نسیم آواست و تماشایش می‌تواند برای علاقه‌مندان به حوزه موسیقی جالب باشد. این برنامه، سعی دارد با تنوع در پخش آثار موسیقی، سلایق مختلف مخاطب را تامین کند. این برنامه باسابقه نیز از‌جمله تغییرات کنداکتور نسیم است.