جشنواره «رفیق خوشبخت ما» با امید برگزار می‌شود

جشنواره «رفیق خوشبخت ما» با امید برگزار می‌شود


نخستین جشنواره سرود «رفیق خوشبخت ما» به همت اداره تبلیغات استان تهران و با همکاری شبکه امید سیما برگزار می‌شود.
به گزارش جام‌جم، با هدف گرامیداشت نام و یاد سردار شهید قاسم سلیمانی، نخستین جشنواره سرود رفیق خوشبخت ما با تلاش اداره تبلیغات استان تهران و با همکاری تعداد دیگری از نهادهای فرهنگی ازجمله شبکه امید سیمای جمهوری اسلامی ایران، برگزار می‌شود.
روح‌ا... عبداللهی، دبیر نخستین جشنواره سرود رفیق خوشبخت ما درباره برگزاری این جشنواره گفت: باتوجه به فرارسیدن اولین سالگرد شهادت مظلومانه سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی اولین جشنواره سرود برای گروه سنی نوجوان با محوریت سردار سلیمانی در سطح استان تهران برگزار می‌شود.
وی از برگزاری جشنواره در دو بخش صوتی و نماآهنگ خبر داد و بیان کرد: آثار منتخب ضمن پخش از رسانه ملی در قالب یک آلبوم جمع‌آوری و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته و از آثار برگزیده قدردانی خواهد شد.
دبیر جشنواره سرود رفیق خوشبخت ما درباره اهداف جشنواره گفت: شناخت و حمایت از استعداد‌های موجود در حوزه سرود، ایجاد ارتباط پویا با ظرفیت‌های سرود در استان، ایجاد تعامل برای به اشتراک‌گذاشتن تجارب و توانمندی‌ها، نمایش سنجش توانایی گروه‌های سرود در سطح استان، استفاده خبری و تبلیغاتی از فضای جشنواره در راستای انعکاس شهادت سردار سلیمانی، اتصال حلقه جشنواره به عنوان یک ابزار بروز استعداد‌های حوزه سرود، افزایش توجه جامعه به سرود و حمایت از این هنر، تقویت روحیه همدلی بین گروه‌های سرود، معرفی آثار برجسته در حوزه سرود و تجلیل و قدردانی از آثار برتر سرود و انتشار آن از جمله اهداف جشنواره است. عبداللهی درباره نهاد‌های مشارکت‌‌کننده در جشنواره گفت: در این جشنواره نهاد‌هایی چون بنیاد حفظ و نشر آثار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، خانه سرود و موسیقی بسیج، مأوا، سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، مرکز موسیقی سازمان صداوسیما، حوزه هنری، شبکه امید، معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان تهران و مرکز تولیدات رسانه‌ای بسیج صدا و سیما با ما همکاری دارند. همچنین ریاست جشنواره برعهده حجت‌الاسلام سهرابی، مدیر‌کل تبلیغات استان تهران است. به گفته عبداللهی علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان آذر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی
rafigh_khoshbakht@ ارسال کنند. داوری از ابتدای دی‌ماه و پخش برخی از آثار منتخب از رسانه ملی از پنجم دی‌ماه آغاز می‌شود. در نهایت ۱۰ برگزیده در هر بخش معرفی و تجلیل می‌شوند.