تعامل بیشتر بین ارتش و رسانه‌ملی

تعامل بیشتر بین ارتش و رسانه‌ملی


در راستای تعامل و همکاری بین ارتش و رسانه‌ملی، جلسه مشترکی با حضور معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش، رئیس سازمان تربیت‌بدنی ارتش و سرپرست شبکه ورزش صدا‌وسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما؛ در ادامه تعامل و همکاری بین ارتش و رسانه‌ملی، جلسه مشترکی با حضور سینا معتضدی سرپرست شبکه ورزش صدا‌و‌سیما و مدیران آن شبکه، امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش و امیر سرتیپ دوم فولادی رئیس سازمان تربیت‌بدنی ارتش، به منظور بررسی راهکارهای مناسب جهت پوشش فعالیت‌های ورزشی ارتش  از طریق رسانه‌ملی، در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد. در این نشست امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش گفت: هدف ما از این نشست، آشنایی مردم عزیز از طریق رسانه با برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی ارتش و انعکاس مطلوب آن بوده است،  چرا که انتقال روحیه شاداب و نشاط کارکنان ارتش از طریق رسانه، موجب ارتقای روحیه رزمی و توان عملیاتی کارکنان خواهد شد و از سویی انتقال این نشاط به جامعه باعث قوت قلب و اطمینان خاطر مردم از آمادگی روحی و جسمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می‌شود. معاون فرهنگی و روابط‌عمومی ارتش با قدردانی از پوشش برنامه‌های ورزشی این نیرو این نشست را یکی از کاربردی‌ترین نشست‌های صمیمی با رسانه‌ملی خواند و تصریح کرد: شبکه ورزش با انعکاس مطلوب توان و آمادگی جسمانی کارکنان ارتش و برخی فعالیت‌های جذاب آن می‌تواند در ارتقای سطح سلامت جامعه، علاقه‌مندی به ورزش و همچنین جذب جوانان علاقه‌مند به ارتش برای تقویت قوای دفاعی بسیار نقش‌آفرین باشد.
در ادامه این نشست امیر سرتیپ دوم فولادی با تشریح فعالیت‌های ورزشی در ارتش گفت: رسالت سازمان تربیت بدنی در ارتش، ارتقای سطح جسمانی برای انجام مأموریت‌های مهم نظامی است و ورزش در ارتش در اصل یک مأموریت به شمار می آید. سرتیپ دوم فولادی با تأکید بر این‌که ارتش بستر مناسبی برای ترویج ورزش‌های بومی و اصیل ایرانی است، گفت: مردم از نیروهای نظامی انتظار دارند تا علاوه بر قدرت دفاعی و نظامی از نظر جسمانی نیز سالم و قوی باشند و شکر خدا این مهم به خوبی در ارتش نمایان است.  رئیس سازمان تربیت‌بدنی ارتش در ادامه ضمن تشکر از پوشش برنامه‌های ورزشی ارتش در شبکه ورزش گفت: انتظار می‌رود شبکه ورزش به صورت گسترده‌تر در عرصه نمایش فعالیت‌های ورزشی ارتش، معرفی پیشکسوتان و چهره‌های قهرمان ورزشی ارتش و پوشش برخی مسابقات ورزشی مساعدت داشته باشد. در ادامه این نشست سینا معتضدی، سرپرست شبکه ورزش گفت: موضوع ورزش باید در کشور و نزد مردم به یک مسأله تبدیل شود تا بتوان برای آن برنامه‌ریزی کرد؛ چرا که انجام صحیح این امور می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی، تغییر روحیه مردم و حفظ جوانان و نوجوانان بسیار تاثیر‌گذار باشد. سرپرست شبکه ورزش با اشاره به تأکید رئیس سازمان صدا‌و‌سیما در خصوص توجه به ورزش‌های بومی و اصیل به ویژه چوگان گفت: معرفی و پرداختن به ورزش‌های بومی و اصیل ایرانی یکی از دغدغه‌های مهم این شبکه است و از این طریق و با کمک ارتش می‌توانیم فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی را منعکس کنیم.
وی توصیه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و نوجوانان را در خصوص سه اصل مهم تحصیل، تهذیب و ورزش به عنوان یک راهبرد برای رسانه‌ملی دانست و گفت: ما هرچه بتوانیم از ظرفیت شبکه برای ارتقای روحیه ایثارگری  وآمادگی جسمانی نیروهای مسلح به ویژه ارتش تلاش خواهیم کرد. وی ضمن اعلام آمادگی شبکه ورزش برای توجه بیشتر به فعالیت‌های ورزشی در ارتش از جمله ورزش‌های صبحگاهی، چوگان و  دیگر ورزش‌ها گفت: برگزاری این جلسه می‌تواند برکات خوبی را برای ورزش ارتش و ارتقای روحیه ورزشی در سطح جامعه به همراه داشته باشد.