برابری قیمت مسکن تهران با مصر و ترکیه

برابری قیمت مسکن تهران با مصر و ترکیه


 معاون مسکن و ساختمان با ارایه آمار کشوری از خرید و فروش هرمترمربع واحد مسکونی در کشور، تهران و خوزستان را دو استان گران از نظر قیمت مسکن برشمرد و دلایل افزایش غیرمنطقی را در خوزستان، سرمایه‌گذاری خارجی عنوان کرد.
محمود محمودزاده، با بیان این مطلب در نشست با خبرنگاران گفت: متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع واحد مسکونی در کشور را ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عنوان کرد.
وی با بیان این‌که در آبان ماه متوسط قیمت مسکن تهران 8/27 میلیون تومان بود تصریح کرد: بررسی تحولات قیمت مسکن بر حسب دلار حاکی از آن است بالاترین قیمت مسکن به دلار مربوط به سال 87 با حدود 2244 دلار بوده‌است. در آبان ماه امسال قیمت دلاری مسکن 1024دلار بوده است. متاسفانه کاهش ارزش پول ملی باعث افزایش قیمت مسکن در کشور شده است.
محمودزاده با بیان این که قیمت مسکن در ایران با ترکیه و مصر تقریبا برابر است، گفت: این در حالی است که درآمد سرانه ایرانی‌ها نسبت به مصر و لبنان بالاتر و از ترکیه پایین‌تر است. وی ادامه داد: ملاک تعیین متوسط قیمت مسکن که توسط بانک‌مرکزی، وزارت راه و مرکز آمار ایران منتشر می‌شود حاصل معاملات کد رهگیری بود. این در حالی بود که فقط متوسط قیمت تهران در این گزارش‌ها استخراج می‌شد، بعد از مصوبه دولت در ستاد ملی کرونا مبنی بر لزوم همه معاملات مسکن در سامانه کد رهگیری این امکان به وجود آمد تا قیمت متوسط همه استان‌ها را داشته‌باشیم./ خبرآنلاین