تنها مهمان خارجی چشم‌بادامی‌ها

نشست خبری فیلم «خورشید» مجید مجیدی در چین برگزار شد

تنها مهمان خارجی چشم‌بادامی‌ها



دیروز در همین صفحه از حضور مجید مجیدی در جشنواره فیلم چین و این‌که او می‌خواهد با چینی‌ها فیلمی درباره کرونا بسازد، نوشتیم. در واپسین دقایق جمعه‌شب، خبر آمد پس از نمایش فیلم «خورشید» در جشنواره فیلم چین و استقبال تماشاگران از آن، مجیدی ابراز امیدواری کرد این فیلم جزو اولین آثار سینمایی ایران باشد که به‌طور گسترده در سینماهای چین به نمایش درمی‌آید. آن‌طور که ایسنا حرف‌های مجیدی را در نشست خبری فیلم خورشید در سومین فستیوال فیلم «هاینان» گزارش کرده، مجیدی گفته:
«۴۰ سال است در سخت‌ترین شرایط تحریمی که دولت آمریکا به ما روا داشته، زندگی می‌کنیم. به‌هرحال شرایط سختی است، فقط به خاطر این‌که یک ملت می‌خواهد استقلال خود را داشته باشد و می‌خواهد روی پای خودش بایستد.»
مجیدی در گفت‌وگویی با رادیو و تلویزیون مرکزی چین درباره این فستیوال که برای نخستین بار و در شرایط خاص کرونا در آن حضور دارد، گفته است: نکته برجسته جشنواره این بود که تلاش می‌کند فیلم‌های فیلمسازان اول را معرفی کند و به نظر من، این‌یکی از دستاوردهای مهم جشنواره تلقی می‌شود. مجیدی که برای حضور در این فستیوال فیلم، طبق قانون چین در یک هتل دو هفته قرنطینه بوده است، این دوران را این‌گونه توصیف کرده: «تجربه عجیبی بود. سخت ولی شیرین»