دیاباته 15 مدیر برنامه دارد!

گفت‌وگو با ادموند اختر، درباره حال و روز استقلال و بازیکنانش

دیاباته 15 مدیر برنامه دارد!

ادموند اختر، پیشکسوت استقلال همواره حرف‌هایش را رک به زبان می‌آورد. او سال‌ها برای استقلال بازی کرده و حالا تحلیل تازه‌ای از اتفاقات پیش آمده دارد.
 نظر شما درباره دعوای مجیدی و مددی چیست؟
به نظرم هرکسی باید در جایگاه خودش قرار بگیرد. مدیریت به کادر فنی احترام بگذارد و کادر فنی هم در حیطه خودش حرف بزند. استقلال نیاز به آرامش دارد ولی متاسفانه  این‌طور نیست.
 فرهاد از مشکلات مالی می‌نالد و به همین دلیل حمله شدیدی به مددی داشته است. البته مدیرعامل استقلال هم جواب او را به تندی داد.
مشکل مالی در استقلال برای امروز و دیروز نیست. مشکل استقلال قبل از حضور فکری آغاز شد، وقتی بعضی بازیکنان را با لابی و زد و بند به استقلال آوردند. این بازیکنان که جذب شدند همه خوب هستند ولی برای تیم‌های دیگر. اینجا باشگاهی است با 30 میلیون طرفدار. نیاز به بازیکن بزرگ دارد. در این چند سال استقلال بازیکنانی آورده که با برند استقلال بزرگ شده‌اند در حالی که باید بازیکن بزرگ به تیم ما بیاید. خبر ندارید. بعضی بازیکنان رقم‌هایی بسته‌اند که اگر بفهمید دهان‌تان باز می‌ماند. متاسفانه هیچ جور هم نمی‌شود این حواشی به وجود آمده را جمع کرد. جای این‌که دو طرف به هم آرامش دهند متاسفانه این‌طور به جان هم پریده‌اند.
 بازیکنان استقلال هم اعتراض دارند که پول نگرفته‌اند.
همه مان می‌دانیم اگر بازیکنی در استقلال 10‌درصد بگیرد درآمدش اندازه 10‌سال کارکرد من و شماست. رشید مظاهری که اعتراض دارد، اگر 10 درصد از قراردادش را هم گرفته باشد، رقم بسیار بالایی است. پس این درست نیست که بگویند ما پول نگرفته‌ایم. من قبول دارم. بازیکن حرفه‌ای باید پولش را بگیرد ولی این‌که بگویید ما پول نگرفته‌ایم درست نیست. باید بازیکن به فکر هوادار باشد. ما امسال لیگ را از دست دادیم. در جام‌حذفی هم به قرعه سختی خورده‌ایم. در آسیا هم کار سخت است. به نظرم امسال را کلا از دست خواهیم دید.
 فرهاد گلایه دارد که وزارت ورزش در تمام مسائل استقلال دخالت می‌کند و علی‌نژاد قصدش تبدیل این باشگاه به یک باشگاه معمولی است.
بعید می‌دانم مثلا علی‌نژاد بگوید به استقلال پول ندهید و به پرسپولیس بدهید. رقیب ما دارد برای پنجمین سال قهرمان لیگ می‌شود. همه می‌دانیم برانکو چه خارجی‌های بی‌کیفیتی آورد ولی چون تیم خوب نتیجه می‌گرفت و فونداسیون قدرتمندی داشت، صدای کسی در نیامد. همه گفتند پرسپولیس قهرمان است. در استقلال اما برعکس است. چون تیم قهرمان نمی‌شود با هر اتفاقی جو به هم می‌ریزد و طرفدار می‌گوید وزارت ورزش نمی‌خواهد ما قهرمان شویم. من اتفاقا با اسپانسر استقلال در ارتباط هستم و می‌دانم حتی بیشتر از چیزی که قول داده بودند، به باشگاه پول پرداخت کرده‌اند. همین حالا نگاه کنید. پرسپولیس چند بازیکن مصدوم دارد ولی باز تکلیفش مشخص است. می‌دانید چه کسانی بازی می‌کنند ولی در استقلال چطور؟ تیم با پدیده بازی دارد و اصلا نمی‌دانیم چه کسی بازی می‌کند. دیاباته قراردادی آنچنانی بسته
و نمی‌آید.
 نمی‌آید یا این‌که مشکل ویزا دارد؟
نه آقا. شیخ دیاباته 15 مدیر برنامه دارد. به او می‌گویند الان وقتش نیست به ایران بروی. بعد مردم را گول می‌زنند که نتوانسته ویزا یا پروانه کار بگیرد. آقای دیاباته شما به فرودگاه بیا، اگر من از فرودگاه خارجت نکردم! این چه حرفی است؟ استقلال و پرسپولیس برای دولت است. دولت کم به حل مشکلات دو باشگاه کمک کرده است؟ من می‌دانم مشکل دیاباته چیست. مدیر برنامه‌هایش به او گفته‌اند اگر الان پول نگیری دیگر نمی‌توانی بگیری. چرا میلیچ استقلال را از نقل‌و‌انتقالات محروم کرده و الان هشدار شکایت داده است؟ من نمی‌گویم ایراد دارد پول بگیرند. نه بگیرند ولی در قبالش حداقل برای تیم کاری کنند.
 ناراحتی امسال قائدی به دلیل چیست؟ دیر هم به تمرینات استقلال برگشت.
قائدی امسال 100 بر صفر از دیاباته جلو است و احتمالا باخودش می‌گوید چرا این بازیکن  10 برابر او می‌گیرد؟ معلوم است شاکی می‌شود. تیم روی کاکل قائدی می‌چرخد. دیاباته هم در خانه‌اش نشسته و بازی نمی‌کند. خب همین مسأله مشکل به وجود می‌آورد.