پایان تلخ یک گزارش

اتوبوس حامل خبرنگاران محیط‌زیست در اطراف نقده واژگون شد

پایان تلخ یک گزارش

 خبر کوتاه بود اما تلخ . بعد از حادثه سقوط هواپیمای سی 130 در شهرک توحید ، حالا واژگونی اتوبوس خبرنگاران
محیط‌زیست در حوالی نقده یک تراژدی رقم زد. برای تهیه گزارش از طرح احیای دریاچه ارومیه از تهران به استان آذربایجان غربی سفر کرده بودند که خود خبر ساز شدند.
به گزارش خبرنگار جام جم، ساعت 19 چهارشنبه خبری کوتاه درباره واژگونی اتوبوس خبرنگاران در حوالی نقده منتشر شد. در خبر اول اعلام شده بود تعدادی از خبرنگاران مصدوم شده اند. دقایقی بعد ابعاد تلخی از حادثه مشخص شد که حکایت از فوت دو خبرنگار در صحنه سانحه داشت.
 2 فوتی و 21 مصدوم
آنطور که رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر به جام جم گفت: این حادثه ساعت 18 چهارشنبه به هلال احمر گزارش شد که بلافاصله سه تیم امدادی راهی محل شده و امدادرسانی به مصدومان را آغاز کردند. 21 سرنشین اتوبوس مصدوم شده و دو بانوی خبرنگار فوت شدند.
مهدی ولی‌پور افزود: بر اساس اعلام اورژانس وضعیت جسمی شش نفر از سرنشینان اتوبوس وخیم است که با بالگرد به بیمارستانی در ارومیه منتقل شدند.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی هم گفت:بر اساس اطلاعات اولیه دو بانوی خبرنگار به نام های مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی که در خبرگزاری های ایسنا و ایرنا مشغول فعالیت بودند، در این حادثه جان باخته اند.
به گفته دوستان مهشاد کریمی ، قرار بود هفته آینده مراسم عروسی این خبرنگار برگزار شود.
 حادثه چطور رخ داد
یکی از خبرنگاران که در اتوبوس حضور داشت ، در گفت و گویی کوتاه با جام جم گفت: صبح با هواپیما به ارومیه آمده و بعد با اتوبوس راهی سد کانی سیب شدیم. مثل این که در یک لحظه کنترل اتوبوس از دست راننده خارج شد . یک سمت جاده دره بود که اتوبوس در سمت دیگر روی شانه خاکی واژگون شد.
خبرنگار شبکه خبر که در اتوبوس حضور داشت هم درباره حادثه گفت: روز چهارشنبه به عوت ستاد احیای دریاچه ارومیه از تهران به ارومیه رفته  و صبح بازدیدی از سد کانی سیب و تونل انتقال آب داشتیم که هنگام برگشت در منطقه دشت غوره واژگون شد. راننده قبل از واژگونی مدام می گفت، ترمز برید. ترمز برید.
سرهنگ کمال حسین زاده ، رئیس پلیس راه  استان آذربایجان غربی هم به جام جم  گفت: ساعت 18 چهارشنبه واژگونی اتوبوس، در  محور نقده- ارومیه به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام و بلافاصله تیم گشت تصادفات پلیس راه
به همراه نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. در بررسی ها مشخص شد، یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل خبرنگاران از جاده خارج  و واژگون شده است. وی درباره علت سانحه گفت:علت وقوع این حادثه عدم کنترل خودرو توسط راننده اتوبوس اعلام شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان نقده درباره علت سانحه گفت: ماموران علت این حادثه دردناک را نقص فنی و ترمز اتوبوس حامل خبرنگاران
عنوان کردند.
 تکذیب فوت سومین خبرنگار
پس از این حادثه برخی مدعی شدند ، در این سانحه سه خبرنگار فوت شدند که مسؤول روابط عمومی بیمارستان نقده گفت: شایعاتی مبنی بر فوت یک نفر دیگر هم وجود دارد در حالی که شمار فوتی ها تنها دو نفر است و یکی از مصدومان در زیر اتوبوس بوده که گمان می رفت فوت کرده اما دچار شکستکی پا شده بود.
 اسامی مصدومان
بر اساس اعلام اورژانس اسامی مصدومان به شرح زیر است: 1-محمدمهدی گوهری 2- محمد رحیم مقدس3- حسن ظهوری 4-مرتضی محمد صادق 5-ابراهیم  نژادرفیعی 6-مرتضی محمدزاده 7-زهرا رفیعی 8-سهیل فرجی 9-نیما عبدا... پور 10-آیسان زرفام 11-فروغ فکری 12-رباب باباخان 13-زهرا کشوری 14-نگار اکبری 15-زینب رحیمی 16-کمال عثمانپور 17-علی حاجی مرادی 18-علی شریف زاده 19-صدرا محقق 20-آسیه اسحاق 21-سعید بیداد.
وزرای فرهنگ و ارشاد و امور خارجه، سخنگوی دولت و وزارت امور خارجه و معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیام هایی ، درگذشت دو خبرنگار ایسنا و ایرنا در حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در آذربایجان غربی را  تسلیت گفت.
روزنامه جام‌جم درگذشت خبرنگاران خبرگزاری ایرنا و ایسنا در حادثه واژگونی اتوبوس  حامل خبرنگاران را به خانواده آنان و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گوید و برای مصدومان حادثه آرزوی سلامتی دارد.