همکاری صدا و سیمای گلستان با حوزه مدیریت بحران

همکاری صدا و سیمای گلستان با حوزه مدیریت بحران

 مدیرکل مدیریت بحران گلستان در نشستی با مدیرکل صدا و سیمای استان در خصوص نقش رسانه در آگاهی بخشی به جامعه و کنترل و مدیریت بحران‌های احتمالی گفت‌وگو کرد.
 به گزارش روابط عمومی رسانه‌ملی، منتظرحجت، مدیرکل شبکه‌استانی گلستان در این نشست با اشاره به این‌که ارتباطات بحران و مدیریت آن یک اقدام کوتاه‌مدت ارتباطی یا انتقال یک‌سویه اطلاعات از ستاد مدیریت بحران به مردم نیست بلکه ارتباطات بحران، فرآیندی پیچیده و بلندمدت ارتباطی میان تمام افراد درگیر در بحران است که کارایی خود را هنگام بحران نشان می‌دهد، افزود: به این منظور رسانه‌ملی و استانی تغییرات جدی در حوزه‌های آموزش و اطلاع‌رسانی به طور ویژه در برنامه‌های خود اعمال کرده‌اند. وی همچنین گفت: نقش اطلاع‌رسانی به موقع از سوی رسانه صدا و سیما در بحران‌ها و حوادث بی‌بدیل است؛ چرا که تجربه ثابت کرده، اعلام احتمال وقوع یک بحران پیش‌بینی شده از صدا و سیما به دلیل آگاه کردن مردم، می‌تواند بخشی قابل‌توجه از خسارات را کاهش دهد.
در ادامه حسام، مدیرکل مدیریت بحران گلستان ضمن قدردانی از همکاری و همراهی صدا و سیمای استان گفت: صدا و سیما در حوزه اطلاع‌رسانی و امیدآفرینی می‌تواند بسیار مؤثر باشد و با وجود فعال‌بودن فضای مجازی، رسانه‌ملی همچنان مرجع است و جهادگران رسانه استانی با تلاش شبانه‌روزی و تعامل سازنده با مردم و مدیریت بحران استان، نقشی مهم در کاهش خسارات ایفا می‌کنند.
پخش مجدد «صبح‌جمعه با شما» همزمان با روز جهانی کودک
«صبح جمعه با شما»رادیو ایران، نیمه مهر باز می‌شود.  کارگردان برنامه رادیویی پر مخاطب صبح جمعه با شما از پخش مجدد این برنامه از
۱۶ مهر خبر داد.ساجد قدوسیان تهیه‌کننده،
سردبیر و کارگردان افزود: در این دو ماه که به احترام ایام سوگواری برنامه نداشتیم بیکار نبودم و بیشتر در راستای ترمیم گروه نویسندگان برنامه متمرکز بودم و البته برخی به جمع نویسندگان برنامه اضافه شدند.وی در پاسخ به چگونگی ضبط برنامه نیز ابراز امیدواری کرد زین پس همه گروه بتوانند به نحوی دور هم جمع شوند.
این تهیه‌کننده رادیویی اضافه کرد: از آنجا که تقریبا همه عوامل برنامه واکسینه شده‌اند، امیدوارم با رعایت مستمر شیوه‌نامه‌های بهداشتی بتوانیم هنگام ضبط همه عوامل برنامه را کنار هم داشته‌باشیم؛ هرچند در خصوص ضبط برنامه در حضور تماشاگران همچنان جای نگرانی وجود دارد. ان‌شاءا... به زودی و با همت مسؤولان و مردم، همه کشور واکسینه شوند و باز هم امکان ضبط برنامه با حضور مخاطبان پر شور محقق شود.صبح جمعه با شما پس از مرخصی دو ماهه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ مصادف با اول ماه ربیع‌الاول و همزمان با روز جهانی کودک ساعت
۹ صبح از رادیو ایران پخش می‌شود.
پخش مستند «یادمان» همزمان با هفته‌ دفاع مقدس
همزمان با هفته‌ دفاع مقدس مجموعه‌ مستند هفت قسمتی «یادمان» از شبکه‌ یک سیما پخش می‌شود.به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه‌ مستند یادمان، تولید موسسه‌ فرهنگی،هنری اندیشه شهید آوینی و گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه‌ یک سیما به مناسبت هفته‌ دفاع‌مقدس روی آنتن می‌رود. این مجموعه با نگاهی به یادمان‌های دفاع مقدس، طی هفت قسمت به دنبال ارائه‌ نمایه‌ای نزدیک‌تر برای آشنایی بیشتر مخاطبان با فضای دفاع مقدس است و در هریک از قسمت‌های این مجموعه مستند، اطلاعاتی درباره یادمان‌ها از طریق تصاویر آرشیوی ارائه می‌شود.در این مجموعه‌ مستند به یادمان‌های مختلفی همچون‌ هویزه، فتح‌المبین، طلائیه، فکه، شلمچه، اروند و مرصاد پرداخته می‌شود. مجموعه‌ مستند یادمان در هفت قسمت و هر قسمت با مدت زمانی در حدود ۳۰دقیقه برای پخش در هفته دفاع مقدس از شبکه‌ یک سیما تهیه شده‌است.