از نمایشگاه

از نمایشگاه

 باید یارانه کتاب داشته باشیم
عبدالحسین خسروپناه، مدرس حوزه علمیه، نویسنده و پژوهشگر حکمت و فلسفه گفت: حکمرانی کتاب را باید کاملا به بخش خصوصی واگذار کرد. درواقع کاغذ باید آزاد وارد و کتاب نیز آزاد منتشر شود. در کنار این اما نیاز است برای خریداران کتاب، یارانه اختصاص داده شود.
عبدالحسین خسروپناه با بیان این‌که کارکرد اصلی نمایشگاه کتاب باید ترویج و رونمایی آثار جدید باشد، افزود: باید همان‌طور که به مواد غذایی یارانه تعلق می‌گیرد، یارانه‌ای هم برای خریداران کتاب اختصاص داده شود. با این تدبیر هم جلوی رانت گرفته می‌شود و هم دست مردم برای خرید کتاب باز خواهد شد. 
این استاد حوزه و دانشگاه درباره میزان استقبال مردم از نمایشگاه نیز گفت: من در هر دوباری که به نمایشگاه امسال آمدم، استقبال مردم را خوب دیدم و به نظر می‌رسد دوباره فضای اقبال به کتابخوانی در جامعه ایجاد شده است.

«سکوت سازمانی» چیست؟
کتاب «از آوا تا سکوت سازمانی» در روزهای اخیر به‌عنوان یکی از تازه‌های نشر توسط انتشارات جامعه‌شناسان در نمایشگاه کتاب تهران ارائه گردیده است. این کتاب نوشته کامیار نیستانی، از پژوهشگران حوزه مدیریت رسانه است. «سکوت سازمانی» که موضوع کتاب مورداشاره است به‌عنوان پدیده‌ای تعریف می‌شود که طی آن، کارکنان از مشارکت مؤثر، بازخوردهای فعال انتقال اطلاعات و دانش، ایده‌پردازی و خلق آوایی مؤثر در سازمان، خودداری می‌کنند. در این کتاب نویسنده به معرفی عوامل نقش‌آفرین در شکل‌گیری پدیده سکوت سازمانی و پیامدهای ناشی از آن پرداخته است و نهایتا با ارائه راهبردهای مؤثر در کاهش تأثیرات منفی جمع‌بندی کاربردی و اثربخشی را برای مدیران و سیاست‌گذاران سازمانی فراهم کرده است.