اخبار

اخبار

افزایش 14 درصدی مصرف بنزین
افشین مهدوی، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: از یکم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه امسال به‌طور میانگین روزانه ۱۰۰ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده است.میانگین توزیع روزانه نفت‌گاز در کشور در بازه زمانی یکم فروردین تا ۳۱تیرماه امسال روزانه ۱۰۷میلیون و ۶۰۰هزار لیتر بوده است.میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۸۷ میلیون لیتر بود که این عدد حاکی از افزایش حدود ۱۴درصدی مصرف بنزین کشور در بازه زمانی ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۱۴۰۰) در کشور است.


وام ودیعه مسکن دائمی شد
محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، تصویب نامه هیأت وزیران در‌خصوص پرداخت هر‌ساله تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن را به وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ابلاغ کرد.
بر‌اساس این مصوبه، بانک مرکزی موظف است هر‌ساله با اعلام وزارت راه و شهرسازی در حدود اعتبارات مصوب امکان پرداخت تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن به مستأجران حائز‌شرایط را فراهم کند. همچنین از دیگر شرایط وام ودیعه مسکن، امکان بازپرداخت اصل وام در موعد مقرر به بانک مرکزی به‌صورت یکجاست و تا قبل از سررسید، مستأجر بتواند صرفا سود این تسهیلات را به‌صورت اقساطی بازپس بدهد. ضمن این‌که بانک مرکزی مکلف به تأمین شرایطی شده که بانک‌های عامل وثایقی چون حساب یارانه افراد، سهام عدالت و امثال آنها را به‌عنوان ضمانت تسهیلات بپذیرند و در صورتی‌که این وثایق، تکافوی تسهیلات را داد، درخواست ضمانت مازاد از آنها از سوی بانک‌های عامل اعطای وام ودیعه مسکن ممنوع است.
ضمیمه قاب کوچک