ضرورت گفت‌وگوی بی‌واسطه و مستقیم نخبگان با مسئولان کشور

ضرورت گفت‌وگوی بی‌واسطه و مستقیم نخبگان با مسئولان کشور

ناصر باقری‌مقدم، قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان در نشست نخبگان با وزیر جهادکشاورزی و قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان گفت‌وگوی بی‌واسطه و مستقیم نخبگان و مسئولان کشور را امری ضروری دانست و گفت: این قبیل برنامه‌ها بدون پروتکل‌های مرسوم برگزار می‌شود تا نخبگان بدون واسطه بتوانند نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه مسائل کلان کشور مستقیما با مسئولان هر بخش در میان بگذارند و از طرف دیگر راه‌های به‌کارگیری توان نخبگانی نیز تسهیل شود.

وی افزود: آشنایی نخبگان با پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور نیز امری ضروری است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است. ایشان همواره بر آشنایی و مطلع‌کردن نخبگان از آخرین دستاوردهای محققان و متخصصان کشور تاکید داشته و آن را موضوعی الزامی برای ارتقای خودباوری ملی دانسته‌اند.
در این نشست، سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهادکشاورزی نیز گفت: روند جذب نخبگان با سازوکار قانونی باید با سرعت بیشتری انجام شود چراکه این مهم سبب پویایی وزارتخانه می‌شود. وی افزود: وزارت جهادکشاورزی با توجه به تعداد بازنشستگان در سال‌های اخیر با کمبود نیروی انسانی مواجه است و می‌تواند ضمن رعایت اصل چابک‌سازی، خلأ موجود را با حضور و به‌کارگیری نخبگان این بخش جبران کند.