معرفی برگزیدگان همایش سوختگان وصل

معرفی برگزیدگان همایش سوختگان وصل

امام‌جمعه موقت تهران از همایش ادبی «سوختگان وصل» به‌عنوان یک شجره طیبه یاد کرد که ارزش‌های حوزه ادبی را در برابر نگاه جامعه و دانشگاهیان برجسته نمود.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم اختتامیه بیستمین همایش ادبی سوختگان وصل گفت: دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در ادبیات دفاع مقدس، نقش فاخری داشت. این نهاد، ادبیات را ارتقا بخشید و جایگاه آن را در فضای فرهنگی و دانشگاهی کشور، به جایگاهی که شایسته آن است، نزدیک کرد. در این مراسم که شامگاه سه‌شنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه تهران برگزار شد، از برگزیدگان بخش شعر و داستان تقدیر شد که رقیه کریمی از همدان، مریم فردوسی از تهران، هدی حشمتیان از کرمانشاه و معصومه عیوضی از تهران به‌عنوان برگزیدگان بخش داستان و محمدسعید میرزایی، علی‌محمد مودب، میلاد عرفان‌پور، مهدی جهاندار و راضیه رجایی به‌عنوان برگزیدگان بخش شعر معرفی شدند. سعید حدادیان، دبیر همایش ادبی سوختگان وصل در این نشست با ارائه گزارشی از برگزاری ۲۰ دوره این همایش گفت: در دو دهه آخر قرن 14 شمسی و در آغاز دهه 80، با این مسأله مواجه شدیم که کنگره‌های شعر دفاع‌مقدس رو به تعطیلی می‌رفت. دفتر ادبیات نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه تهران در آن زمان تاسیس شد./ ایرنا