معرفی برگزیدگان همایش سوختگان وصل
امامجمعه موقت تهران از همایش ادبی «سوختگان وصل» بهعنوان یک شجره طیبه یاد کرد که ارزشهای حوزه ادبی را در برابر نگاه جامعه و دانشگاهیان برجسته نمود.
حجتالاسلام سیدمحمدحسن ابوترابیفرد در مراسم اختتامیه بیستمین همایش ادبی سوختگان وصل گفت: دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در ادبیات دفاع مقدس، نقش فاخری داشت. این نهاد، ادبیات را ارتقا بخشید و جایگاه آن را در فضای فرهنگی و دانشگاهی کشور، به جایگاهی که شایسته آن است، نزدیک کرد. در این مراسم که شامگاه سهشنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه تهران برگزار شد، از برگزیدگان بخش شعر و داستان تقدیر شد که رقیه کریمی از همدان، مریم فردوسی از تهران، هدی حشمتیان از کرمانشاه و معصومه عیوضی از تهران بهعنوان برگزیدگان بخش داستان و محمدسعید میرزایی، علیمحمد مودب، میلاد عرفانپور، مهدی جهاندار و راضیه رجایی بهعنوان برگزیدگان بخش شعر معرفی شدند. سعید حدادیان، دبیر همایش ادبی سوختگان وصل در این نشست با ارائه گزارشی از برگزاری ۲۰ دوره این همایش گفت: در دو دهه آخر قرن 14 شمسی و در آغاز دهه 80، با این مسأله مواجه شدیم که کنگرههای شعر دفاعمقدس رو به تعطیلی میرفت. دفتر ادبیات نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه تهران در آن زمان تاسیس شد./ ایرنا




