دلشان خواست مدال را به ازبکستان بدهند!

دلشان خواست مدال را به ازبکستان بدهند!

همین که امیررضا ملک‎خطابی خودش را تا فینال بالا کشید کار بسیار بزرگی است که تا همیشه در یاد ما که جزو خانواده بوکس هستیم می‎ماند. در فینال هم حریف ملک‎خطابی از کشور ازبکستان بود و ازبک‎ها هم در بوکس دنیا حرف اول را می‎زنند.

امیررضا در راند اول خیلی خوب بود اما در راندهای دوم وسوم به نظربهترهم می‎توانست مشت بزند. البته درهرشرایطی ملک‎خطابی استحقاق کسب مدال طلا را داشت و داوران هم می‎توانستند رای به برتری او بدهند تا مدال به ایران برسد.اگر داوران رای به طلای امیررضا ملک‎خطابی می‎دادند هیچکس اعتراض نمی‎کرد چون بازی بسیار نزدیک بود والبته این بوکسور کشور ما بود که در برخی مواقع برتری محسوس خودش را نشان می‎داد. حریف ازبکستانی در طول این مسابقه اصلا مشت واضحی نزد. آنچه اتفاق افتاد کاملا سلیقه‎ای بود. داوران سلیقه‎ای رای دادند و سلیقه‎ای مدال به بوکسور ازبکستانی رسید. شاید چون ازبکستانی بود و ازبک‏ها نفوذ زیادی در دنیای بوکس دارند. آنها دلشان خواست این مدال را به ازبک‎ها بدهند.همه ما می‎دانیم این مدال حق امیررضا ملک‎خطابی بود. با این حال اتفاق بزرگی رقم خورد.موفقیت تیم بوکس ایران در مونته‎نگرو حاصل یک کار دو ساله است. در واقع از زمان آمدن حسینی به فدراسیون بوکس کارهای زیادی روی بوکس پایه انجام شد و از همان ابتدا اصرار زیادی وجود داشت که رده‌های پایه سر و سامان بگیرد. الان در حال مشاهده نتایج آن هستیم و بابت این اتفاق خیلی خوشحالیم. پرداختن به رده‌های پایه در هر فدراسیون و هر ورزشی کاری پسندیده‎ است. ما اکنون در حال ساختن زیربنای بوکس هستیم و مطمئن باشید با این رویه در المپیک آتی حرف‎های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. استعدادیابی از قبل انجام شده و الان هم درحال انجام است. امیدوارم این اتفاق استمرار داشته باشد. به هر حال اکنون جامعه بوکس خوشحال است و اکنون همه ما حس غرور داریم. سر ما درمسابقات جهانی همیشه پایین بود اما الان با غرور درباره نتایج صحبت می‎کنیم. بوکس‌ ما  روزهای بهتری هم خواهد داشت. 

اکبر احدی - مربی تیم‌ملی بوکس