سرقتهای آقای خاص برای کلکسیونر شدن
دزد سابقهدار که به آقای خاص معروف شده بودبعد ازدستگیری راز سرقتهای سریالی از خانههای پایتخت را با همدستانش فاش کرد.
به گزارش خبرنگار جامجم، اوایل بهار امسال مردی با حضوردر پلیس آگاهی تهران شکایت کرد وقتی با خانوادهاش از مهمانی بازگشتهاند، متوجه سرقت مجسمههای قدیمی، دلار و طلاهایشان به ارزش سه میلیارد تومانشدهاند.
در ادامه ماموران در بررسی خانه مالباخته متوجه شدند سارقان شب رو از طریق بالکنروی وارد خانه او شده و اموال را سرقت کردهاند. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که افراد دیگری هم با حضور در پلیس آگاهی شکایتهای مشابهی را مطرح کردند. در بازبینی فیلم دوربین مداربسته خانه تعدادی از مالباختگان معلوم شد سارقان چهار مرد نقابدار هستند. پلیس به دنبال این افراد بود که روزهای پایانی هفته گذشته، مردی به پلیس اطلاع داد از خانهاش سرقت شده است. ماموران با حضور در محل در بررسی شیوه سرقت متوجه شدند این سرقت هم مشابه همان سرقتها بوده اما فیلم دوربین مداربسته خانه چهره یکی از سارقان را ثبت کرده است.
با بررسی بانک مجرمان حرفهای، سارق متهم شناسایی و بازداشت شد واعتراف کرد که با سه نفر دیگر باندشان به سرکردگی شهاب سرقت از خانهها را انجام دادهاند. دیگر اعضای باند تحت تعقیب قرار گرفتند که سرانجام بازداشت شدند و به جرایمشان اعتراف کردند.
در بازرسی از خانه سرکرده باند بخشی از وسایل سرقتی متعلق به شاکیان کشف شد.
شهاب 41 ساله سرکرده باند درجریان تحقیقات گفت: برادرم درسخوان بود اما من علاقهای به درس نداشتم. پدرم میان ما همیشه تفاوت میگذاشت که همین باعث شد من خلافکار شوم و برادرم پزشک شود. اولین خلافم کیفقاپی بود که در 18 سالگی شروع کردم. در سرقت اول زمین خوردم و مردم مرا به پلیس تحویل دادند. مدتی در زندان بودم اما بعد که آزاد شدم به خلافهای دیگر روی آوردم. تا مدتی کیفقاپی میکردم اما همیشه دوست شدم شیوه سرقتهایم میان خلافکاران خاص باشد که همین طور هم شد. پنج مرتبه زندانی شدم. گاهی با تصادف ساختگی سرقتها را انجام میدادم.
گاهی نیز با خودم سگ میبردم و آن را به جان رانندگان میانداختم و اموالشان را سرقت میکردم. آخرین بار تصمیم گرفتیم از خانهها سرقت کنم. اموال دزدی را میفروختیم اما اگر در خانهها اموال آنتیک مییافتم، آن را برای خودم نگه میداشتم تا کلکسیونر شوم.
سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران با تایید این خبر به جامجم گفت: با اعتراف متهمان تحقیقات از آنها برای رازگشایی ازدیگر سرقتهایشان ادامه دارد.
در ادامه ماموران در بررسی خانه مالباخته متوجه شدند سارقان شب رو از طریق بالکنروی وارد خانه او شده و اموال را سرقت کردهاند. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که افراد دیگری هم با حضور در پلیس آگاهی شکایتهای مشابهی را مطرح کردند. در بازبینی فیلم دوربین مداربسته خانه تعدادی از مالباختگان معلوم شد سارقان چهار مرد نقابدار هستند. پلیس به دنبال این افراد بود که روزهای پایانی هفته گذشته، مردی به پلیس اطلاع داد از خانهاش سرقت شده است. ماموران با حضور در محل در بررسی شیوه سرقت متوجه شدند این سرقت هم مشابه همان سرقتها بوده اما فیلم دوربین مداربسته خانه چهره یکی از سارقان را ثبت کرده است.
با بررسی بانک مجرمان حرفهای، سارق متهم شناسایی و بازداشت شد واعتراف کرد که با سه نفر دیگر باندشان به سرکردگی شهاب سرقت از خانهها را انجام دادهاند. دیگر اعضای باند تحت تعقیب قرار گرفتند که سرانجام بازداشت شدند و به جرایمشان اعتراف کردند.
در بازرسی از خانه سرکرده باند بخشی از وسایل سرقتی متعلق به شاکیان کشف شد.
شهاب 41 ساله سرکرده باند درجریان تحقیقات گفت: برادرم درسخوان بود اما من علاقهای به درس نداشتم. پدرم میان ما همیشه تفاوت میگذاشت که همین باعث شد من خلافکار شوم و برادرم پزشک شود. اولین خلافم کیفقاپی بود که در 18 سالگی شروع کردم. در سرقت اول زمین خوردم و مردم مرا به پلیس تحویل دادند. مدتی در زندان بودم اما بعد که آزاد شدم به خلافهای دیگر روی آوردم. تا مدتی کیفقاپی میکردم اما همیشه دوست شدم شیوه سرقتهایم میان خلافکاران خاص باشد که همین طور هم شد. پنج مرتبه زندانی شدم. گاهی با تصادف ساختگی سرقتها را انجام میدادم.
گاهی نیز با خودم سگ میبردم و آن را به جان رانندگان میانداختم و اموالشان را سرقت میکردم. آخرین بار تصمیم گرفتیم از خانهها سرقت کنم. اموال دزدی را میفروختیم اما اگر در خانهها اموال آنتیک مییافتم، آن را برای خودم نگه میداشتم تا کلکسیونر شوم.
سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران با تایید این خبر به جامجم گفت: با اعتراف متهمان تحقیقات از آنها برای رازگشایی ازدیگر سرقتهایشان ادامه دارد.




