موضع درست و موضع نادرست در لبنان

موضع درست و موضع نادرست در لبنان

بیانیه شیخ نعیم قاسم خردمند، دلیر و حبیب بن مظاهر، پیامی در‌باره تجاوز رژیم منحوس و نجس صادر کرد که باید به خط زر در جهان منتشر کنیم و شب‌ها در اجتماعات خیابان بخوانیم. از آن خرد، عزت، کرامت و حکمت و شجاعت حسینی و روح سخن سه امام انقلاب جهانی اسلام و تسلیم‌ناپذیری تشعشع دارد. 

احمد میر احسان | نویسنده و پژوهشگر

اکنون در جلسه شورای امنیت، از دبیرکل و مقامات عالی سازمان ملل تا همه عضوهای شورای امنیت به استثنای آمریکا خواهان پایان اشغالگری و بازگشت اسرائیل غاصب به مرزهای قانونی و بازگشت آوارگان منطقه اشغال شده به خانه‌های‌شان هستند. این درست موضع و عقلایی و مشروع و اجماع جهانی است. در این میان ایران دارای چندین دلیل محکمه پسند چشم‌پوشی ناپذیر و ضرورت وجودی و مشروع بوده است که دیپلماسی فعالی را از روز اول تجاوز علیه آن دنبال کند و موضع جدی خروج متجاوز از خاک لبنان را اعلام و بی‌درنگ تهدید نظامی را اجرا کند و فقط با خاتمه تجاوز اسرائیل دست از بمباران شمال اسرائیل بکشد و مذاکرات را هم بدون فاصله تعلیق کند زیرا شرط اصلی آتش‌بس زیر پا نهاده شده است. مردم در خیابان‌ها به این تعلل دستگاه سیاسی اعتراض کردند و خواست انقلابی و معقولی را فریاد زدند که حالا در شورای امنیت _ جز آمریکای شریک جنایت اسرائیل، _همه جهان به پیروی از ملت ایران خواستار آن شده‌اند ـ متأسفانه با کمال حیرت ازسوی هیأت مذاکره‌کننده این موضع و اقدام عملی پیشه نشد و اقدامی صورت نگرفت و حتی بیانیه‌ای ازسوی وزارت خارجه ارائه نگردید. تلخ آن که جلوی قرارگاه خاتم گرفته شد تا اعلام نکند در صورت بیرون نرفتن بی‌درنگ به سبب نقص فاحش آتش‌بس که حتی رسانه‌های آمریکا هم آن را به کار گرفته‌اند، به اسرائیل حمله خواهد کرد و به نادرست فقط عدم بمباران بیروت و. ـ.. مطرح شد!