printlogo


بزرگداشت شیون فومنی به میزبانی کمیسیون ملی یونسکو


به گزارش روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی شیون فومنی در بیست‌وسومین سالمرگ شاعر نامدار دوزبانه معاصر شیون فومنی از سوی کمیسیون ملی یونسکو - ایران و با همکاری بنیاد شیون فومنی، سه‌شنبه (۲۳شهریور۱۴۰۰) ساعت۲۱ در قالب لایو اینستاگرامی به نشانی unesco.iran@ برگزار می‌شود.
در این لایو اینستاگرامی، حجت‌ا... ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، شمس لنگرودی، شاعر، محقق و هنرمند، عبدالمهدی مستکین، مدیرگروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو- ایران، صفرعلی رمضانی، محقق و موسیقیدان گیلانی، حامد فومنی، رئیس بنیاد فرهنگی شیون فومنی همراه با اجرای باران نیکراه به ارزش‌ها و جایگاه ادبی شیون فومنی در شعر گیلان و ادبیات معاصر خواهند پرداخت.
شیون فومنی از معدود شاعران محبوب و مردمی شمال کشور به‌شمار می‌رود که به‌عنوان ترانه‌سرا و شاعر موفق دوزبانه در عرصه شعر گیلکی از مشاهیر و مفاخر فرهنگی و در شعر فارسی از غزل‌سرایان نامدار معاصر است.
او سوم دی۱۳۲۵ در شهر فومن چشم به جهان گشود و در ۲۳شهریور۱۳۷۷ پس از یک دوره بیماری کلیوی درگذشت. از شیون فومنی آثار متعددی به گیلکی و فارسی چاپ و منتشر شده است. آرامگاه این شاعر نامدار معاصر در سیلمانداراب رشت قرار دارد.