printlogo


راز ماندگاری تیتراژ مجموعه‌های تلویزیونی
«صباهنگ» در گفت‌وگو با بهرام دهقانیار، مروری داشت بر تیتراژ مجموعه‌های خاطره‌انگیز دهه شصتی‌ها از «خونه مادربزرگه» تا «پدرسالار».

مجری برنامه درباره راز ماندگاری و دلنشینی آهنگسازی دهقانیار در مجموعه‌های خاطره‌انگیز برای دهه شصتی‌ها مثل خونه مادربزرگه، قصه‌های تابه‌تا و شهرموش‌ها پرسید و دهقانیار گفت: به نظر من سلیقه شخصی موزیسین و ریشه ایرانی جمله‌های موسیقی که در هر نغمه، شما خاطرات تاریخی کشورمان را می‌شنوید این موسیقی‌ها را ماندگار کرده است. وظیفه آهنگساز این است که زیباترین و نرم‌ترین جمله‌های موسیقی را از بطن موسیقی ملی ایران استخراج و در تصنیف‌های خود با سلیقه استفاده کند.
عوامل دیگری که روی موفقیت یک آهنگ و ماندگاری آن تاثیرگذار است ارائه جمله‌بندی مناسب توسط ساز‌های مختلف و گروه خواننده‌ها و موقعیت مناسب برای ارائه کار و در نهایت سلیقه، احساس و موقعیت‌سنجی آهنگساز روی موفقیت یک اثر هنری تاثیرگذار است. عوامل مختلف روی خاطره‌انگیز شدن موسیقی‌های این سریال‌ها تاثیرگذار است ولی به نظر من تلفیق درست ایده‌های کارگردان و آهنگساز و موقعیت خوب شنیده و دیده‌شدن مجموعه روی ماندگاری و خاطره‌انگیز شدن آن موثر است.