پاسخ هوشمندانه به ترور سردار رضی

سخنگوی وزارت دفاع ایران:

پاسخ هوشمندانه به ترور سردار رضی

واکنش به ترور سردار سیدرضی موسوی هوشمندانه و مقتدرانه خواهد بود به‌صورتی‌که رژیم صهیونیستی قادر به هیچ‌گونه بهره‌برداری از آن نباشد. رژیم‌صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد داد و پاسخ به این جنایت در زمان و مکان و با روش مناسبی انجام خواهد گرفت.

سردار رضا طلایی‌نیک در جریان نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه‌ها با اشاره به در پیش‌رو بودن سالگرد ترور شهید سردار قاسم سلیمانی، بیان کرد: در چهار سال اخیر آرمان‌ها و الگوی مقاومت در منطقه و جهان رشد کرد و برخلاف هدف تروریستی آمریکا، جبهه مقاومت قدرت بیشتری نسبت به چهار سال قبل به شکل خودجوش پیدا کرده است. امروز مکتب حاج‌قاسم زنده و پویاست و برای جریانات تروریستی و آمریکا و صهیونیست‌ها، ترور سردار سلیمانی نتیجه‌ای در‌بر نداشت. وی یادآور شد: مهم‌ترین مسأله جهان همچنان جنگ غزه و جنایات صهیونیست‌هاست که ناکامی‌ آنان را در این مدت به‌دنبال داشته و بر جهانیان آشکار کرده است. طوفان‌الاقصی محصول دهه‌ها اشغالگری از سوی صهیونیست‌ها بود و از روز تولد این عملیات‌پیروزبه‌دنیا آمد.رژیم‌صهیونیستی قادربه جبران این شکست نخواهدبود.این رژیم دوران‌سیاه خودراپشت سرمی‌گذارد. یک جبهه در این جنگ جبهه بشریت و مقاومت است و دیگری جبهه جنایت و شکست‌های پیاپی است. طلایی‌نیک تاکید کرد: در واقع این روند، روند فروپاشی و شکست‌های بزرگ‌تر را پیش چشم صهیونیست‌ها قرار داده است. در این تجاوزات گسترده رژیم‌صهیونیستی، آمریکا شریک اصلی این جنایات است و برخلاف برخی مواضع فریبکارانه، عملکرد آنان به چشم جهانیان، مشارکت در جنایت صهیونیست‌هاست که به تشکیل یک مخالفت مردمی جهانی با آنان منجر شده است.
 
رشد 50 درصدی صادرات محصولات دفاعی 
سخنگوی وزارت دفاع همچنین در جریان ارائه گزارش عملکردی تاکید کرد: وزارت دفاع در سال گذشته عملکرد جهشی در تولید محصولات دفاعی را رقم زد. امسال هم همین روند در جریان است و دنبال می‌شود. در ۹ ماهه امسال ۳۱ درصد رشد تولید محصولات صنایع دفاعی را داشتیم که از تحویل‌دهی موشک‌های دوربرد تا انواع موشک‌های کروز، تجهیزات و شناورها ادامه یافته است. در ۹ ماهه امسال بیش از ۵۰ درصد صادرات محصولات دفاعی رشد داشته است که از درآمد آن برای نوسازی زیرساخت‌ها و تقویت بنیه دفاعی و پیشبرد طرح‌ها استفاده می‌کنیم تا بار مالی جدیدی برای دولت ایجاد نشود.
 
انتظار پرداخت تاوان، رژیم‌صهیونیستی را زجرکش خواهد کرد
وی همچنین با اشاره به شهادت مستشار ایرانی سردار سیدرضی موسوی، اظهار کرد: این اقدام نشان‌دهنده خصلت تروریستی و نقض آشکار حاکمیت کشور سوریه و همچنین ایجاد ناامنی و تلاش برای جنگ‌افروزی‌های این رژیم اشغالگر است و به‌طور حتم این جنایت مستحق مجازات است.سخنگوی وزارت دفاع گفت: آنان باید در انتظار تاوان عملیات اخیر خودشان باشند و انتظار پرداخت تاوان این عملیات، این رژیم و عناصر آن را زجرکش خواهد کرد. پاسخ این عملیات در زمان و مکانی اجرا خواهد شد که اهداف رژیم‌صهیونیستی از این‌گونه عملیات‌ را محقق نکند.طلایی‌نیک در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه جام‌جم مبنی بر نحوه و زمان تجهیز محور مقاومت با اشاره به بخشی از پیشنهادهای ده‌گانه رئیس‌جمهور در اجلاس ریاض که بر لزوم مسلح کردن مردم فلسطین برای مقابله با اشغالگری‌ها مطرح شده بود، گفت: کمک به جبهه مقاومت به‌صورت شفاف و جدی دنبال می‌شود و متناسب با نیازهای رسمی و تقاضای دولت‌ها ما می‌توانیم در واقع صادرات محصولات دفاعی داشته باشیم.وی تصریح کرد: اگر تصمیمی در مراجع تصمیم‌گیر اتخاذ شود، وزارت دفاع آمادگی هرگونه پشتیبانی و کمک لازم را دارد. 
 
اسرائیل منفور در چشم جهانیان
طلایی‌نیک همچنین درباره آینده جنگ غزه گفت: این موضوع به تحولات میدانی و فرامیدانی وابسته است. البته نقش اصلی را ملت فلسطین خواهند داشت که تاکنون موجب شده‌اند این رژیم در ۸۰ روز گذشته هیچ دستاوردی نداشته باشد و به هیچ‌کدام از اهداف اعلامی خود نرسد. امروز اسرائیل بیش از پیش در چشم جهانیان منفور شده است.وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیل در اقیانوس هند و ادعاهای آمریکا در این زمینه، تصریح کرد: حضور بیگانگان در منطقه همواره تحریک‌آمیز است و آمریکایی‌ها از این نوع فرافکنی‌ها برای فرار از پاسخگویی‌ها استفاده می‌کنند. جمهوری اسلامی همکاری روشنی با کشورهای منطقه دارد و این نوع ادعاها بیشتر جنبه عملیات روانی دارد.
 
پاسخ هوشمندانه به ترور سردار رضی
سخنگوی وزارت دفاع در پاسخ به پرسشی درباره ترور سردار سیدرضی موسوی گفت: رژیم‌صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد داد و پاسخ به این جنایت در زمان و مکان و روش مناسبی انجام خواهد گرفت. این واکنش قاطع و اثربخش برای ناکام‌تر کردن رژیم در اهداف این‌گونه ترورهاست. رژیم‌صهیونیستی با اختلافات فراوان در داخل و خارج مواجه است، بنابراین واکنش به این ترور هوشمندانه و مقتدرانه خواهد بود به‌صورتی‌که رژیم قادر به هیچ‌گونه بهره‌برداری از آن نباشد.وی در پاسخ به پرسشی درباره روابط دفاعی ایران و عراق، گفت: این روابط رو به توسعه است. وزارت دفاع هم بارها به‌صورت رسمی آمادگی خود را برای کمک به نیروهای نظامی عراق اعلام کرده است.