نسخه Pdf

روش نصب ویندوز۱۱روی پردازنده‌های قدیمی

روش نصب ویندوز۱۱روی پردازنده‌های قدیمی

اگر برای نصب ویندوز۱۱اقدام کرده و متوجه شده‌اید که دستگاه شما پیش‌نیازهای لازم برای این سیستم عامل را ندارد، همچنان می‌توانید این نسخه را نصب کنید. در این مطلب با روشی آسان به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید ویندوز۱۱را روی کامپیوترهایی نصب کنیدکه سخت‌افزارهای قدیمی دارند.

1- فایل ISO ویندوز ۱۱ را دانلود کنید
به وب‌سایت مایکروسافت بروید و از بخش Download Windows 11 Disk Image، منوی کشویی Select Download را باز کنید. سپس Windows11 را انتخاب کرده و روی دکمه Download بزنید. از منوی Choose one که ظاهر می‌شود، زبان مدنظر خود را معین کرده و بعد از انتخاب Confirm روی گزینه 64-bit Download کلیک کنید.
 
2- برای دور زدن بررسی CPU رجیستری را تغییر دهید
منوی Start را باز کرده، عبارت regedit را بنویسید و اینتر بزنید تا Registry Editor باز شود.
آدرس Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\MoSetup را در نوار بالا بنویسید
یا ازپنل سمت چپ به ترتیب به بخش‌هایHKEY_LOCAL_MACHINE بعدSystem بعد Setup و بعد MoSetup بروید.
حالا درپنل سمت راست کلیک راست‌ کرده و از منوی New گزینهDWORD (32-bit Value را انتخاب کنید. عبارت AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU را به عنوان نام بگذارید. سپس روی آن دوبار کلیک کرده و در بخش Value data مقدار1 را وارد کنید. درنهایت روی OK بزنید و ویرایشگر رجیستری را ببندید.

3- فایل ISO را از ویندوز اکسپلورر باز کنید
زمانی که فایل ISO ویندوز۱۱دانلود شد، روی آن کلیک راست کرده وازمنوی Open with گزینه Windows Explorer را انتخاب کنید تا دیسک مجازی دردسترس قرار بگیرد. سپس فرآیند نصب را آغاز کنید. باطی این مراحل می‌توانید بدون مواجه شدن با خطای قبلی به نصب ویندوز۱۱مشغول شوید. به‌علاوه، دراین روش می‌توانید اطلاعات سیستم عامل فعلی خود را حفظ کنید.