سقوط اخلاقی مدعیان زندگی و آزادی

تمسخر شرم‌آور شهادت جمعی از مردم ایران در مواضع چهره‌های اپوزیسیونی

سقوط اخلاقی مدعیان زندگی و آزادی

پس از شوک انفجارهای کرمان، شوک بزرگ‌تر واکنش برخی از کاربران فضای مجازی بود که به تمسخر شهدای این اتفاق پرداختند. برای بسیاری از ما باورکردنی نبود که این افراد با انتشار توییت و پست‌هایی در فضای مجازی به نوعی به خون ریخته مردم ایران خندیدند!

گرچه خیلی زود می‌شد با دسته‌بندی این افراد به یک گزاره جالب توجه رسید و آن هم این‌که این افراد درست همان‌هایی‌اند که سال گذشته با شعار زندگی و آزادی به آشوب در خیابان‌های ایران دامن زدند. شرم‌آور خواندن واکنش این افراد در این ماجرا به گونه‌ای تنزل معنای شرم است که برای این واکنش، آنها واژه شرم از بار معنایی خود تهی شده است. 
سال گذشته، زمانی که چهره‌های خارج‌نشین با آب و تاب فراوان درگذشت یک دختر ایرانی را پیراهن عثمان کردند تا شهرهای ایران را به آشوب بکشند، کم نبودند آنها که هشدار می‌دادند این افراد نه دغدغه زنان ایران را دارند، نه زندگی مردم و نه حتی آزادی و هدف‌شان تنها گرفتن بودجه بیشتر از سرویس‌های جاسوسی است و بس. زمان زیادی نمی‌خواست که این موضوع هم توسط خود این افراد روشن شود. ماه گذشته بود که ادمین کانال منافقین در توییتر با انتشار پستی اعتراف کرد که آشوب بیشتر در ایران تنها انگیزه دریافت «فاند» بیشتر از غربی‌هاست. همان سال پیش برای مردم چهره منافقانه این کوتوله‌های خارج‌نشین روشن شد و عدم همراهی مردم با آنها، بذر کینه‌ای را در دل‌شان کاشت که حالا پس از فاجعه تروریستی کرمان، خود را به نمایش گذاشته است.در ساعات پس از انفجار تروریستی  کرمان که قریب به 100 شهید برجای گذاشت، مدعیان ایران‌دوستی و نجات مردم، یا سکوت پیشه کرده و انگار جان مردم را هیچ می‌انگارند یا در شبکه‌های اجتماعی، وقیحانه به تمسخر شهدا پرداخته و جاده صاف‌کن تروریست‌ها در انجام عملیات‌شان می‌شوند.
نمونه این دست مواضع را می‌شود در سکوت امثال شیرین عبادی و تمسخر حیرت‌آور علی کریمی دید که موجی از خشم و انزجار کاربران فضای مجازی را درپی داشت.کینه امثال رضا پهلوی، مصی علی‌نژاد و عبدا... مهتدی از مردم ایران انکارناپذیر است. آنها بارها دیده‌اند که راه مردم از آنها جداست. مردم ایران نه سلطنت می‌خواهند، نه تجزیه، نه جنگ و تحریم و حالا این قاصدان پیام فشار حداکثری بر مردم ایران، نمی‌توانند ماهیت واقعی‌شان را پنهان کنند.مردم ایران این روزها به‌خوبی شاهدند، چه‌کسانی دلسوزانه علم انتقام خون مردم ایران بلند می‌کنند و چه افرادی رذیلانه، پشت مردم را خالی کرده و ده‌ها شهید را به باد استهزا می‌گیرند. مردم می‌بینند آنان که سال پیش مدام از شجاعت زنان ایرانی می‌گفتند، حالا چطور زبان در برابر به خاک وخون کشیده شدن زنان و کودکان ایرانی بسته‌اند و به تایید کودک‌کُشی اربابان صهیونیست‌شان روی آورده‌اند.آن زمان که رضا پهلوی و تعدادی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای برای کسب پول و حمایت اطلاعاتی راهی تل‌آویو شدند، پیدا بود که تراژدی وطن‌فروشی آنها پایان ندارد و حالا با حمایت علنی از فاجعه تروریستی کرمان، روسیاهی به چهره آنان مانده که می‌خواهند از مردم ایران انتقام بگیرند اما دیگر نه مواضع‌شان برای مردم اهمیتی دارد و نه کسی در خیانت‌شان تردیدی دارد.