نویسندگان جشنواره قلم آمریکا را تحریم کردند

نویسندگان جشنواره قلم آمریکا را تحریم کردند

شماری از نویسندگان مدعو جشنواره صداهای جهانی، انجمن قلم آمریکا را برای سکوت در برابر نسل‌کشی در غزه و خیانت به همه تحریم کردند. نائومی کلاین، میشل الکساندر، هشام مطر، ایزابلا حماد، مازا منگیست، زینا عرفات و سوزان معادی دراج از جمله نویسندگانی هستند که نامه سرگشاده‌ای به انجمن قلم آمریکا نوشته و در آن اعلام کردند در جشنواره صداهای جهانی قلم امسال شرکت نمی‌کنند.

آنها واکنش ناکافی این سازمان به نسل‌کشی آشکار در غزه را دلیل این تصمیم خود ذکر کرده‌اند.
در این‌ نامه آمده است: در چارچوب جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه، ما معتقدیم قلم آمریکا به تعهد اعلام‌شده این سازمان به صلح و برابری برای همه و آزادی و امنیت برای نویسندگان در همه‌جا خیانت کرده است.
نامه مذکور در ادامه به تشریح راه‌های مختلف سرکوب نویسندگان و روزنامه‌نگاران فلسطینی و همچنین متحدان آنها در آمریکا از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه پرداخته و سازمان را به‌دلیل امتناع از «پیوستن به آن» تقبیح می‌کند.

کتابخانه و موزه ملی ملک در انتظار گردشگران نوروزی
جزئیات خدمات‌رسانی کتابخانه وموزه ملی ملک درنوروز1403با12تالارموزه‌ای وکتابخانه‌ای اعلام شد.نخستین موزه وقفی- خصوصی و بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، با آثاری از 3000 سال پیش تا روزگار معاصر و مجموعه‌ای از خدمات گسترده، در نوروز1403خورشیدی از گردشگران و بازدیدکنندگان نوروزی، همچنین پژوهشگران و دوستداران کتاب میزبانی می‌کند.  گنجینه‌ای کم‌نظیر از سکه‌ها و تمبرهای تاریخی، اشیای تزئینی، تابلوهای نقاشی و نگارگری، قلمدان‌ها و آثار لاکی، خوش‌نویسی، اسناد تاریخی و نسخه‌های خطی در مجموعه کتابخانه و موزه ملی ملک، در دو بخش تالارهای موزه‌ای و کتابخانه‌ای، از روز یک‌شنبه پنجم فروردین تا پایان روز پنج‌شنبه نهم فروردین 1402 خورشیدی از ساعت 10 تا ‌17(روز سه‌شنبه هفتم فروردین از ساعت 10 تا 21) در انتظار پژوهشگران و دوستداران آثار تاریخی و فرهنگی به‌ویژه گردشگران و تهران‌گردان می‌نشیند. تالار کتابخانه نیز در همان روزها و ساعت‌ها میزبان پژوهشگران و دوستداران کتاب خواهد بود.  گردشگران نوروزی و پژوهشگران کتابخانه می‌توانند در این روزهای نوروز 1403 خورشیدی ازخدمات موزه‌ای و کتابخانه‌ای این مؤسسه به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» بهره بگیرند.

دیدار هنرمندان و رئیس‌جمهور
رئیس‌جمهور درچهارمین شب از ماه مبارک رمضان، میزبان جمعی از اهالی فرهنگ وهنر کشورمان بود.آنها بی‌واسطه وبدون تعارف با رئیس‌جمهور سخن گفتند و دغدغه‌های‌شان را بیان کردند.