پشت احساسات پاك مردم قایم نشویم

انتقاد صریح شهاب حسینی از تحریم‌كنندگان «فجر»

پشت احساسات پاك مردم قایم نشویم



سید شهاب حسینی، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون كه فیلم سینمایی «یك شب» را در مقام تهیه‌كننده و بازیگر در ویترین سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر دارد، با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نسبت به اقدام برخی سینماگران نسبت به تحریم جشنواره فجر واكنش نشان داد.
او در بخشی از پیام خود نوشته است: در احوالات مواج و گل‌آلود، كم نیستند موج سواران و ماهیگیران آب گل‌آلود. با عشق و ارادت به تمامی خانواده‌های داغدار وقایع اخیر، به خصوص عروجیان هواپیمای مسافربری، لازم به ذكر می‌دانم سقوط سهمگین دیگری تهدیدمان می‌كند و آن سقوط در مرز استانداردهای رفتاری در جامعه است. وقت آن نرسیده كه بیش از پیش از چاشنی تأمل و تفكر و تعقل  بهره ببریم؟
این بازیگر در بخش دیگری عنوان می‌كند: درباره سیاست‌های كلان مملكت، چون از دانش كافی برخوردار نیستم، صاحب‌نظر هم نیستم و بعید می‌دانم نظر شخصی‌ام تأثیر چندانی بر روند وقایع داشته باشد. هرچند عیان است نسبت به دو دهه قبل، بیشتر از غلبه احساسات بر منطق  رنج می‌بریم اما در حیطه حرفه‌ای خود گاهی ناگزیر از ذكر مطلبی هستم. همچنین حسینی در پایان تاكید می‌كند: «ای كاش نیت‌هایمان هم خالص باشد و بنا به صلاح شخصی خود، فی‌المثل ترس از برخورد تحقیرآمیر مخاطب با فیلم‌مان به سیاق و روال ادوار گذشته، پشت احساسات پاك مردم قایم نشویم.»