نسخه Pdf

مدعیان دروغین

بازار کلاهبرداری شیادانی که از احساسات ساده‌لوحان سوء استفاده می‌کنند، داغ است

مدعیان دروغین

انتشار فیلم مرد سبزپوش در اصفهان که با ادعای امام زمانی با شمشیر به مردم حمله کرده بود، دوباره بحث مدعیان دروغین امامت را داغ کرد. این متهمان که هدفی جز کلاهبرداری و شهرت ندارند، هر از گاهی از شهری سربرآورده و فقط به فکر پرکردن جیب خود با سوء استفاده از احساسات مردم ساده لوح هستند. در داغ‌ این هفته سراغ این مدعیان دروغین رفته و پرونده کلاهبرداری تعدادی از آنها را مرور کرده‌ایم.

مدعی امامت با تاکسی فرار کرد!
آبان ۹۹ مردم ماهشهر با یک مرد عجیب در مرکز شهر روبه‌رو شدند. مرد میانسال که قد بلندی هم داشت با لباس سبزرنگ تعزیه و چکمه روی یک بلندی رفت و با سردادن سخنانی عنوان کرد؛ مردم! من امام زمان هستم و برای نجات شما آمده‌ام، من ظهور کرده و اکنون در میان شما هستم.
دقایقی بعد این فرد وقتی متوجه شد جمعیت زیادی به سمت او در حال حرکت هستند و به حرف‌هایش معترض هستند، بلافاصله یک تاکسی گرفت و از محل فرار کرد.
ساعتی بعد با پخش‌شدن فیلم سخنان این فرد در فضای مجازی او دستگیر شد.‌مرد میانسال با اعتراف به این‌که امام زمان نیست، مدعی شد بیماری روانی دارد و به همین دلیل با پوشیدن لباس تعزیه خود را امام زمان معرفی کرده است.



منجی بشر که به خانواده‌اش حمله کرد
۲۲ بهمن پارسال مردم لارستان با پلیس تماس گرفتند و از ظهور امام زمان قلابی در خیابان خبر دادند. با حضور ماموران در محل، مشخص شد پسر ۲۷ ساله که چند سالی است ساکن آن محله بوده صبح با داد و فریاد اهالی محل را از خواب بیدار کرده و مدعی شده امام زمان و برای نجات بشر آمده است، وقتی خانواده‌اش   به او معترض می‌شوند  به آنها حمله می‌کند. سرانجام در پی تماس اهالی و حضور پلیس در محل، پسر جوان دستگیر شد.متهم در مورد این‌که چرا چنین ادعایی را مطرح کرده، گفت: من همیشه دوست داشتم امام زمان باشم، اما خانواده‌ام مخالفت می‌کردند، آن روز هم اعلام عمومی کردم که من امام زمان هستم اما خانواده‌ام بازهم مخالفت کردند و جلوی مردم به من گفتند دیوانه، من هم به آنها حمله کردم که پلیس آمد و دستگیرم کرد.



امام زمانی که نمی‌دانست قرآن چند سوره دارد!
سال ۹۰ بود که خبری در رشت جنجالی شد. عده‌ای از ظهور امام زمان و دستیارش خبر می‌دادند. کم‌کم این خبر در شهر پیچید و برخی اهالی شهر از سر کنجکاوی سراغ مرد جوان رفتند. با شناخته‌ترشدن این فرد، پلیس روی موضوع تمرکز کرد و مشخص شد این مرد دروغگو و شیاد است. مرد جوان پس از دستگیری مدعی شد
امام زمان است و مرد همراهش را هم دستیار ویژه خود  معرفی کرد.
وقتی از این متهمان سوال شد قرآن چند سوره دارد نتوانستند به آن پاسخ دهند و در ادامه لب به اعتراف باز کرده و اقرار کردند برای کلاهبرداری از افراد ساده‌لوح این ادعا را مطرح کرده بودند.




مادرزن فرمانده امام زمان !
اردیبهشت سال گذشته فردی به پلیس مراجعه کرد و از زنی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. این مرد مدعی شد: «از طریق دوستانم با زنی که مدعی ارتباط با امام زمان بود در مشهد آشنا شدم. او به من گفت طی الارض می‌کند و مشکلاتم را برطرف خواهد کرد. من هم چون گرفتار بودم چندبار پیش او رفتم و در این مدت به بهانه کمک به اهداف امام زمان از من 300 میلیون تومان گرفت، هرچه زمان می‌گذشت او بیشتر معطل می‌کرد و من فهمیدم که دروغ می‌گوید و یک شیاد کلاهبردار است، حالا هم از او شکایت دارم.» با توجه به حساسیت موضوع، ماموران اداره اطلاعات بررسی‌های تخصصی را آغاز کرده و مشخص شد این زن با معرفی خود به عنوان رابط امام زمان و حل مشکلات مردم از آنها کلاهبرداری می‌کند و خانه‌اش را به محلی برای دیدار با طرفدارانش تبدیل کرده و مدعی است هر روز طی‌الارض می‌کند.  با شناسایی این زن او دستگیر شد و اعتراف کرد برای این‌که پول لازم داشتم تصمیم به کلاهبرداری گرفتم، در محله ما افراد مذهبی زیاد هستند، تصمیم گرفتم از احساسات آنها سوء استفاده کنم به همین دلیل خودم را دارای رابطه با امام زمان معرفی و ادعا کردم می‌توانم مشکلات‌شان را رفع کنم. به همین دلیل به دروغ گفتم من حتی طی‌الارض می‌کنم. من به مردم می‌گفتم که دامادم فرمانده سپاه امام زمان است!  
من و اعضای خانواده‌ام به ویژه دامادم این کار را انجام می‌دادیم و همگی پول‌های به دست‌آمده از فریب مردم را بین خودمان تقسیم می‌کردیم. خانه را جوری چیده بودم که روزی چند دیدار با مردم داشته باشم و فضا هم روحانی باشد. یک زن اینقدر من را باور کرده بود که یک خانه را وقف کارهای مذهبی من کرده بود.




برگزیده‌ای که مرده زنده می‌کرد!
چند سال قبل در جنوب کشور به فکر کلاهبرداری از مردم و مشهور شدن افتاد، هر کاری کرد نتوانست به آرزوهایش برسد تا این‌که به مناطق محروم رفت و ادعا کرد برگزیده خدا و امامی جدید است که می‌تواند مردگان را زنده کند، شیطان را دور کند و با ارواح ارتباط دارد. کم‌کم مردم ساده‌لوح دور او جمع شدند و به حرف‌های ناصر
40 ساله گوش کردند. با زیادشدن پیروانش او مدعی شد مالک تمام دارایی‌های مادی و معنوی پیروانش است.
با بیشترشدن طرفدارانش در روستا، او به قم آمد. یکی دو ماهی در قم با طرفدارانش جلساتی را برگزار کرد و بعد هم دستگیر شد.
ناصر40 ساله در اعترافاتش گفت: همیشه دوست داشتم که مشهور بوده و عده‌ای مرید داشته باشم. به فکر کلاهبرداری هم بودم تا این‌که به فکرم رسید از افراد کم‌اطلاع کلاهبرداری کنم و به همین دلیل خودم را امام جدید معرفی کردم که مرده زنده می‌کند و با ارواح در ارتباط است. مردم کم‌کم دنبال من آمدند ولی اشتباه کردم. برای شهرت بیشتر از روستاهای جنوب به قم آمدم و خیلی زود دستگیر شدم.
ضمیمه چار دیواری
تیتر خبرها