نسخه Pdf

چاله  مرگ برای 2 مرد

محکمه

چاله مرگ برای 2 مرد

مرد مستاجر که با همدستی دختر صاحبخانه، شوهر او را کشته‌بود به قصاص محکوم شد. قضات زن خیانتکار را هم به 15سال حبس
محکوم کردند.
یک سال قبل با گزارش ناپدیدشدن مردی جوان به نام مهرداد، تحقیقات پلیس آگاهی برای رازگشایی از این ماجرا آغاز شد. همزمان با شروع جست‌وجو برای یافتن مرد جوان، جسد او در حالی که با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده‌بود در یک گونی در حاشیه باقرشهر
پیدا شد.
پدر مهرداد در تحقیقات گفت: عروسم مدعی بود مهرداد به ترکیه رفته و 20میلیون تومان طلا همراهش بوده‌است. به خاطر این‌که به این سفر‌ناگهانی مشکوک بودم، تصمیم به شکایت گرفتم.
ماموران که به عروس35ساله خانواده مشکوک شده‌بودند، او را
بازداشت کردند.او در ادامه به قتل شوهرش با همدستی مستاجر خانه پدری‌اش اعتراف کرد. این زن به ماموران گفت: رابطه من و مهرداد خوب نبود و او اذیتم می‌کرد. وقتی با فریدون آشنا شدم، برای او درددل کردم و گفتم از دست شوهرم ناراحتم. او هم با طرح نقشه‌ای، شوهرم را به قتل رساند و با هم جسدش را داخل گودالی انداختیم.
پس از اظهارات زن جوان، فریدون نیز بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. او درباره انگیزه قتل گفت: من بابت علاقه‌ای که به سیما داشتم، مرتکب قتل شدم. من مستأجر خانه پدر سیما هستم. او برایم از شوهرش گفت که آزارش می‌داد اما به خاطر فرزندش حاضر به طلاق نبود؛ به همین دلیل من عصبانی شدم و تصمیم گرفتم شوهرش را بکشم. شب حادثه طبق نقشه‌ای که با سیما کشیده‌بودم، او مقداری قرص خواب‌آور به مهرداد داد که بیهوش شد. بعد از آن من و سیما او را سوار خودرو کردیم و به بیابان بردیم و در آنجا با وارد کردن ضربات چاقو او را به قتل رساندیم. بعد هم جسدش را در گودالی که از قبل کنده‌بودیم انداختیم و از آنجا گریختیم.
برای فریدون به اتهام قتل و برای شیوا به اتهام معاونت در همسرکشی کیفرخواست صادر و پرونده‌شان برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده‌شد و آنها پای میز محاکمه ایستادند. در ابتدای جلسه اولیای‌دم برای متهمان اشد مجازات را خواستند. در ادامه فریدون در جایگاه قرار گرفت و با رد اتهامش گفت: شیوا نقشه قتل شوهرش را کشید و ابتدا او را با قرص خواب‌آور نیمه هوشیار کرد و بعد با ضربه‌های چاقو کشت. من فقط چاله را حفر کردم. او به من گفت قتل را گردن بگیر تا رضایت بگیرم اما مرا هم مانند شوهرش قربانی کرد.
شیوا هم در دفاع از خود، معاونت در قتل را قبول کرد اما منکر قتل شد و گفت: فریدون به من قرص‌های خواب‌آور را داد و من آن را به شوهرم خوراندم. بعد هم فریدون او را با چاقو کشت. من فقط در انتقال جسد به فریدون کمک کردم.
پس از دفاعیات متهمان، قضات وارد شور شده و فریدون را به قصاص و شیوا را به 15 سال حبس محکوم کردند.
ضمیمه کلیک