طارمی بماند، من هم تمدید می‌کنم

شرط کونسیسائو که باعث شد مهدی هم در پورتو بماند چیست؟

طارمی بماند، من هم تمدید می‌کنم

چند روز قبل مهدی طارمی در مصاحبه‌ای اعلام کرد در پورتو می‌ماند و به کارش در این باشگاه ادامه می‌دهد. برای خیلی‌ها عجیب بود که بعد از آن درخشش فوق‌العاده چرا او به پیشنهادهای سنگین باشگاه‌های دیگر پشت کرده و قصد دارد در پورتو بماند. از نظر خیلی‌ها تابستان پیش‌رو می‌توانست مهدی را به آرزوهای بزرگتری برساند ولی در هر صورت او و مدیر برنامه‌هایش بعد از مشورت و البته مذاکره با باشگاه، رای به ادامه همکاری دادند و پیشنهاد پرتغالی‌ها را پذیرفتند.
در این بین اما اتفاق جالبی در باشگاه پورتو افتاد که مسؤولان این باشگاه در حالت آچمز قرار گرفتند. آنها از یک سو دوست داشتند سرژیو کونسیسائو مربی مطرح خود را از دست ندهند و از سوی دیگر تمایل داشتند از فروش مهدی طارمی سود کلانی به جیب بزنند. حال آن‌که این دو اتفاق نمی‌توانست همزمان رخ دهد.
منابع خبری در این باشگاه پرتغالی فاش کردند کونسیسائو که با پیشنهادهای زیادی برای جدایی از پورتو روبه‌رو بود، در پاسخ به تمدید قرارداد یک شرط اساسی مهم گذاشت؛ تمدید قرارداد با مهدی طارمی. او در آخرین نشستی که با مسؤولان باشگاه داشت، تاکید کرد حتما باید ستاره ایرانی تیمش قراردادش را تمدید کند و از باشگاه پورتو نرود. کونسیسائو در هفته‌های گذشته با پیشنهادهای مختلفی از کشورهای اروپایی و همین‌طور کشورهای عربی روبه‌رو بود. هر چند او فصل گذشته نتوانست این تیم را قهرمان لیگ‌برتر کند ولی موفق شد در سوپرجام پرتغال یک قهرمانی به دست بیاورد. از سویی آنها در اروپا بین 8 تیم نهایی رقابت‌‌های لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفتند و با بدشانسی محض به چلسی باختند و حذف شدند.
یکی از دلایل اصلی درخشش پورتو در فصلی که تمام شد، مهدی طارمی بود. او گل‌های زیادی زد و توانست گلسازی هم کند. به دلیل درخشش مهدی حالا او پیشنهادهای زیادی از کشورهای مختلف اروپایی داشت و دارد. خودش بدش نمی‌آمد به باشگاه بزرگتری نقل مکان کند ولی با پورتو قرارداد داشت و آنها باید نظر آخر را درباره‌اش می‌دادند. حالا که طارمی و پورتو تصمیم گرفته‌اند به همکاری خود ادامه دهند یعنی کونسیسائو هم در آنجا به کار خود ادامه خواهد داد. پورتو ابتدا قصد داشت با فروش مهدی حدود 20 میلیون یورو سود ببرد ولی از آنجا که کونسیسائو را از دست می‌داد تصمیم گرفت بی‌خیال فروش ستاره ایرانی‌اش شود.
طارمی این روزها در حال استراحت است و تصمیم گرفته بعد از یک فصل فشرده دور از رسانه‌ها باشد. البته او تمرینات انفرادی‌اش را انجام می‌دهد تا برای فصل جدید آمادگی خود را به طور کامل از دست ندهد.