مرور و عبور

مرور و عبور

۳ تیر
واردات خودرو منتفی شد
رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام کرد: واردات خودرو تا پایان سال آینده منتفی است.
اکبر ترکان با بیان این مطلب گفت: برنامه تولید خودرو سال آینده برای تعداد 500هزار دستگاه پیش‌بینی شده که این میزان معادل نیاز داخلی است. با تولید عملی این تعداد خودرو در سال آینده بعد از آن مشکلی از لحاظ واردات خودرو نخواهیم داشت. (صفحه 4)

بانک مشترک ایران و عربستان
ایران و عربستان با هدف گسترش سرمایه‌گذاری، بانک مشترک تاسیس می‌کنند.
به گزارش روابط‌عمومی بانک تجارت، با توجه به وضعیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کشور عربستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس از یک طرف و کشورهای حوزه اکو از سوی دیگر به نظر می‌رسد تشکیل این بانک قدم موثری برای استفاده از امکانات موجود و اجرای طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مورد تمایل دو طرف و همچنین رونق هرچه بیشتر امور تجاری و اقتصادی منطقه خواهد بود. (صفحه 4)



زندگی خصوصی دایانا کتاب شد
کامل‌ترین زندگی‌نامه دایانا، شاهزاده انگلیسی منتشر می‌شود. این کتاب را که تیم کلایتون و فیل کریگ نوشته‌اند، قرار است هفته جاری در انگلستان و به‌صورت همزمان با پخش مستندی در خصوص زندگی دایانا منتشر و توزیع
شود.
کتاب داستان یک شاهزاده برگرفته از سال‌ها تحقیق و ده‌ها گفت‌وگو با دوستان و اطرافیان دایاناست که برای نخستین‌بار حقایقی از زندگی او را افشا
می‌کند. (صفحه 16)



۴ تیر
فراستی، تهیه‌کننده گفت‌وگو با سینما شد
گفت‌وگو با سینما عنوان برنامه‌ای است که در 40 قسمت برای پخش از شبکه پنج تولید شد‌ه است. این اولین برنامه‌ای است که مسعود فراستی برای تلویزیون تولید کرده و اجرای آن نیز بر عهده خودش است. فراستی درباره بخش‌های مختلف برنامه گفت‌وگو با سینما به جام‌جم گفت: زن در سینما، ‌سینمای جنگ، سینمای اجتماعی، فیلمنامه در سینمای ایران، اکران فیلم‌های خارجی و مدیریت سینما برخی از مباحثی است که در برنامه گفت‌وگوی سینما درباره آنها صحبت می‌شود. از دیگر موضوعات این برنامه می‌توان به حضور جوانان در حوزه بازیگری و ابتذال در سینما اشاره کرد. (صفحه 3)


فیلمبرداری غیرقانونی

فیلمبرداری صحنه‌های تعقیب و گریز خیابانی خودروها در فیلم سریع و خشمگین، غیرقانونی بوده
است.
همزمان با نمایش عمومی فیلم در سینماهای آمریکا، راب کوهن، کارگردان فیلم این نکته را در یک گفت‌وگو اعلام کرد.
کوهن گفت: ما اجازه فیلمبرداری در برخی مراکز و خیابان‌ها را نداشتیم اما مجبور بودیم به صورت مخفیانه آنها را فیلمبرداری کنیم.
(صفحه 3)


زلزله در پرو قربانی گرفت
دست‌کم 70 نفر در زمین‌لرزه‌ای که روز گذشته مناطق جنوبی پرو را به لرزه درآورد، کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیما، دقایقی پس از این زمین‌لرزه شدید که 9/7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) قدرت داشت و باعث قطع برق در مناطق جنوبی پرو شد در مناطقی از بولیوی ازجمله لاپاز، پایتخت این کشور نیز زلزله شدیدی رخ داد.
(صفحه 14)
ضمیمه نوجوانه