جمعه سرخابی

هفته بیست و چهارم لیگ‌برتر آغاز شد استقلال به قلعه‌نویی رسید، پرسپولیس به کرمان رفت

جمعه سرخابی

 جمعه چهارم تیر1400. استقلال مقابل گل‌گهر و پرسپولیس مقابل مس رفسنجان. یک پرانتز باید باز کرد و اول درباره بازی روز یکشنبه فولاد مقابل سپاهان نوشت. دیداری مهم که به چند دلیل اهمیت دارد.
اول این‌که سپاهان رقیب جدی پرسپولیس و البته استقلال برای کسب قهرمانی است.
دوم این‌که بازی سخت این تیم با فولاد در اهواز و پس از بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود و سوم این‌که کسب هر نتیجه‌ای در این بازی به نفع فولاد می‌تواند محرم و سپاهان را یک گام از کورس قهرمانی عقب بیاندازد.
برگردیم به بازی استقلال و گل‌گهر. شاگردان فرهاد مجیدی این روزها حال تیمی‌شان خوب است اما مدیریت و آدم‌های بالای سر مدیریت دارند چوب لای چرخ این تیم می‌گذارند! این را فرهاد مجیدی‌؛ وریا غفوری کاپیتان‌شان و بقیه بازیکنان تیم
می‌گویند.
استقلال در بد محاقی گیر افتاده و جدا از فشار برای نتیجه‌گیری،مدیریت تیم را هم همراه خود نمی‌بیند که اگر این طور نبود فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری پس از بازی با پدیده، مشت آهنین روی میز نمی‌کوبید و این پیام را نمی‌داد که:«هر کاری دوست دارید بکنید، تیم من نمی‌بازد.»
جمعه اما استقلال یک بازی نسبتا سخت با گل‌گهر دارد. تیمی که بد نتیجه نگرفته در جدول رده‌بندی با 5 امتیاز اختلاف پایین‌تر از استقلال قرار دارد.
نکته مهم این بازی تقابل امیر قلعه‌نویی با شاگردان خودش است. امیر، استقلال را مثل کف دستش می‌شناسد. او فرهاد را هم می‌شناسد و همین طور لیگ‌برتر را. پس بی‌جهت هم نیست که شده پرافتخارترین سرمربی لیگ‌برتر. شاید دست و بال امیر در سیرجان کمی بسته باشد اگر او ثابت کرده توانایی‌های زیادی دارد.
اما مجیدی و دست و پنجه نرم کردن با همه حاشیه‌ها. روز گذشته حتی شایعه‌ای عجیب به گوش رسید، این‌که کارگزار در‌صدد است تا فرهاد مجیدی را از سمتش برکنار کند! ماجرا تا جایی پیش رفت که اگر استقلال در دیدار معوقه هفته ۲۱ لیگ‌برتر مقابل پدیده شکست می‌خورد، سرمربی استقلال از سمتش برکنار می‌شد.
یکی از دلایلی که مجیدی در نشست خبری بعد از بازی روی میز کوبید و اعلام کرد «هر کاری کنید تیم من پیروز می‌شود» همین موضوع بود. با این حال هنوز احتمال برکناری مجیدی در صورت شکست در بازی‌های بعد وجود دارد.
 پرسپولیس و سوغات رفسنجان
اما دیگر بازی مهم روز جمعه تقابل پرسپولیس با مس رفسنجان است. دیداری که اگر پرسپولیس در آن موفق به پیروزی شود  موقتا به صدرجدول رده‌بندی می‌رسد. برخلاف استقلال اوضاع برای پرسپولیسی‌ها بر وفق مراد است. آنها به تازگی قهرمانی در سوپرجام را جشن گرفته و یکی از بخت‌های اصلی برای رسیدن به پنجمین قهرمانی پیاپی در لیگ‌برتر هستند.
رقیب جدی آنها سپاهان است. تیمی که تشنه بالابردن جام است و تا اینجای کار شانه به شانه پرسپولیس بالا آمده است. البته نگاهی به بازی‌های دو تیم نشان می‌دهد که آنها کار چندان راحتی ندارند. پرسپولیسی‌ها دو بازی سخت با فولاد و تراکتور دارند و 5 بازی بعد آنها با مس رفسنجان، گل‌گهر سیرجان، آلومینیوم اراک، ماشین‌سازی و پیکان به مراتب راحت‌تر خواهد بود.
در طرف مقابل سپاهان هم دو بازی سخت با فولاد و استقلال دارد و 5 بازی دیگر این تیم هم مقابل ماشین‌سازی تبریز‌، پیکان، صنعت‌نفت آبادان، پدیده و ذوب‌آهن خواهد بود.
فوتبال است و هزار و یک اتفاق و ممکن است هر حادثه‌ای در آن پیش بیاید. به جا مانده از مسابقه این هفته پرسپولیس با مس رفسنجان باید گفت که این بازی یک اتفاق ویژه هم دارد.
تقابل محمد انصاری بازیکن با‌اخلاق و سابق سرخپوشان که حالا در مس توپ می‌زند با هم تیمی‌های سابقش. این دیدار برای هر کسی جذاب نباشد بدون شک برای حاج محمد و هواداران جذاب خواهد بود.



یک سال بدون تماشاگر
سال گذشته در این روزها تب فوتبال در کشورمان در بالاترین حد خود قرار داشت. کرونا رقابت‌های باشگاهی را 117روز تعطیل کرده و قرار بود فوتبال بعد از یک تعطیلی عذاب‌آور‌، با مصاف دو تیم استقلال و فولاد در چارچوب لیگ‌برتر آغاز شود.
حالا یک سال از آن روز می‌گذرد و فوتبال همچنان بدون تماشاگر دارد به حیات خود ادامه می‌دهد. فردا و در سالگرد روزی که فوتبال با وجود کرونا در کشورمان از سر گرفته شد، شاهد 8 بازی جذاب در لیگ بیستم هستیم، اما هنوز یک سؤال بی‌پاسخ مانده؛ این‌که درهای ورزشگاه‌های فوتبال ایران چه روزی به روی تماشاگران باز خواهد شد؟