رادیو فرهنگ، تدارک تابستانی دید

رادیو فرهنگ، تدارک تابستانی دید


علیرضا حبیبی، مدیر شبکه رادیویی فرهنگ به جزئیاتی از برنامه‌های رادیو فرهنگ اشاره کرد و از پخش برنامه‌های ادبی، تاریخی، هنری و موسیقی با نگاه به فرهنگ و هنر مردم، کتاب و مروری بر بازی‌های سنتی در ایام تابستان خبرداد.
به گزارش جام‌جم، وی با اشاره به برنامه صبحگاهی رادیو فرهنگ گفت: برنامه «صبح به وقت فرهنگ» که کاری از گروه جامعه این شبکه است، هر روز ساعت ۶ صبح اطلاع‌رسانی در حوزه برنامه‌های مرتبط با فصل تابستان و اوقات فراغت را انجام می‌دهد؛ ضمن این‌که از رویدادها و اخبار مهم فرهنگی در این برنامه اطلاع‌رسانی می‌شود.
مدیر شبکه رادیویی فرهنگ درباره تدارک ویژه‌برنامه‌هایی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در فصل تابستان افزود: برای این ایام، فصل جدید برنامه‌هایی را با رویکرد تفریحی و ایجاد فضایی شاد و با طراوت و بر پایه آگاهی بخشی طراحی کرده‌ایم. کتابگردی، کتابستان، از واژه تا صدا، قند و فرزند ، مشاعره حریرسخن،  پویش ملی کتاب و صدای دانایی عناوین برنامه‌هایی است که تابستان ۱۴۰۰ روی آنتن رادیو فرهنگ می‌روند. همچنین باتوجه به اهمیت آشنایی مخاطبان با فرهنگ عامه و خرده‌فرهنگ‌ها و رسوم اقوام در مجله رادیویی هفت کوچه با حضور فرهنگیاران کشور ساعت ۹صبح شنبه، دوشنبه، پنجشنبه و جمعه روی آنتن می‌رود.
حبیبی عنوان کرد: همچنین برنامه «نیستان» شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۲ پخش می‌شود. این مجله موسیقایی با رویکرد حمایت از موسیقی اصیل ایرانی و معرفی هنرمندان عرصه موسیقی‌سنتی و نواحی ایران در سطح ایران و جهان، ارتقای سطح آگاهی مخاطبان به اصول و مبانی موسیقی فاخر ایران است. «هفت اقلیم» به همت گروه کتاب شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۹ با موضوع کتاب و کتابخوانی، بررسی مطبوعات کشور و هنرهای ایرانی اسلامی و... پخش می‌شود. مجله رادیویی «سرزمین من» برنامه‌ای از گروه تاریخ و اندیشه نیز شنبه تا پنجشنبه ساعت 12 و 45 دقیقه به بازخوانی تاریخ و تمدن ایران اسلامی، بررسی مسائل تاریخی ایران با همکاری اندیشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌های کشور، دانش‌افزایی مخاطبان نسبت به مناسبت‌ها و موضوعات مهم تاریخ ایران و جهان اختصاص دارد.
حبیبی در توضیح برنامه‌های گروه ادب وهنر تصریح کرد: «ققنوس» شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ پخش می‌شود که مجله تخصصی شعر و ادبیات فارسی است. برنامه گفت‌وگو محور بوطیقا با رویکرد نقد مباحث ادبی- هنری نیز شنبه تا چهارشنبه 16 و 30 دقیقه پخش می‌شود.
برنامه گل‌های ایرانی هم یکی از برنامه‌ها در حوزه موسیقی اصیل و دستگاهی ایران است. به گفته حبیبی این برنامه برای دوره سه‌ماهه تابستان در جدول‌پخش شبکه‌فرهنگ لحاظ شده که هر روز از ساعت 14 و 30 دقیقه تا 15 پخش می‌شود. به موافقت معاون صدا و پیگیری شبکه فرهنگ مقرر شد تا برنامه‌های جدیدی از گل‌های ایرانی را با خوانندگان و نوازندگان معاصر کشور تولید و پخش کند. علاوه بر این بر نامه با کاروان‌شعر وموسیقی و چهارباغ، پخش موسیقی‌های متنوع در فواصل برنامه‌ها در دستور کار شبکه رادیویی فرهنگ در فصل تابستان قرار دارد؛ برای دهه ولایت همچنین دهه اول و دوم ماه محرم برنامه‌های ویژه‌ای برنامه‌ریزی شده که پس از نهایی شدن اعلام می‌شود.