مرمت پرحاشیه گنبد شیخ لطف‌ا... دوباره با حاشیه شروع شد

مرمت پرحاشیه گنبد شیخ لطف‌ا... دوباره با حاشیه شروع شد


پس از گذشت دو سال و در حالی که هنوز به سؤال بسیاری از منتقدان درباره چندوچون مرمت گنبد شیخ لطف‌ا... پاسخی اصولی داده نشده، خبر می‌رسد روند مرمت ترک‌های بعدی گنبد، به دست همان گروه مرمتگر پیشین آغاز شده‌است. باستان‌شناسی که اعلام‌شده‌بود به‌عنوان ناظر بر ادامه مرمت این گنبد نظارت خواهدداشت اما از شروع مرمت بی‌اطلاع است!
شهریور ۹۹ که انتقادها به ادامه مرمت گنبد شیخ لطف‌ا... به دست همان مرمتگر پیشین بالاگرفته‌بود، خبر رسید علیرضا جعفری‌زند، باستان‌شناس و نویسنده کتاب «اصفهان پیش از اسلام»، به‌عنوان ناظر در کنار گروه مرمتگر این گنبد حضور خواهدداشت.
حالا در تیرماه ۱۴۰۰، درحالی اخباری از شروع مرمت این گنبد به گوش می‌رسد که ناظر مرمت گنبد به ایسنا می‌گوید: از شروع مرمت این گنبد بی‌اطلاع است.
علیرضا جعفری زند می‌گوید: احساس می‌کنم موضوع نظارت من بر مرمت گنبد شیخ لطف‌‌ا... صوری بوده، چون امروز از شما می‌شنوم که مرمت گنبد آغاز
شده‌است!
این باستان‌شناس می‌گوید: تغییر رنگ گنبد بعد از مرمت، به دلیل دوغاب‌ریزی بود و از این نظر مشکلی نداشت اما می‌توانست بهتر از این باشد. من بعد از بازدید از بنا به آنها گفتم ای کاش از فلان روش استفاده کرده‌بودید و به همین دلیل قرار شد ناظر گنبد باشم تا مشکلات قبلی تکرار نشود، چون اگر ترک‌ها ناهمگون باشد، گنبد شیخ لطف‌ا... به سرنوشت گنبد مسجدجامع عباسی دچار می‌شود که تمام کردن مرمتش سخت شده‌است.