همان مقصران همیشگی

پلیس راهور ، مقصران 2 حادثه اتوبوس اخیر را راننده، مسؤولان هماهنگی و شرکت مسافربری اعلام کرد

همان مقصران همیشگی

«رانندگان، مسؤولین هماهنگی سفر و شرکت مسافربری مقصران دو حادثه اخیر واژگونی خبرنگاران و سربازان بودند.» این چکیده گزارش 400 کلمه‌ای پلیس راهور درباره مقصران دو حادثه اخیر بود که دیروز منتشر شد و مثل همیشه راننده اتوبوس پای ثابت مقصران بود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، در اطلاعیه راهنمایی و رانندگی آمده است: کمیسیون عالی تصادفات طی دو جلسه در روزهای جمعه و شنبه (چهارم و پنجم تیرماه سال ۱۴۰۰) در ستاد پلیس راهور ناجا تشکیل شد که نتیجه کمیسیون‌ها به شرح زیر است.
الف. علت حادثه اتوبوس خبرنگاران در استان آذربایجان‌غربی:
بی‌احتیاطی راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ و شیب.
بی‌مبالاتی و قصور مسؤولین هماهنگی سفر به علت عدم تامین وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن راننده با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ادارات مرتبط با ایمنی ترافیک.
ب. علت حادثه اتوبوس سربازان در استان یزد:
بی‌مبالاتی و عدم مهارت راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از به‌کارگیری وسیله نقلیه با عیب و نقص فنی مستمر
بی‌مبالاتی مدیرعامل و مدیر فنی شرکت مسافربری ماهان‌سفر ایرانیان به علت صدور صورت‌وضعیت برای وسیله نقلیه دارای
نقص فنی
عصر دوشنبه، جمعی از مسؤولان دولتی ازجمله علی ربیعی سخنگوی دولت، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران همراه مدیرعامل خبرگزاری ایسنا، برای عرض تسلیت و ادای احترام، در منزل خانواده مهشاد کریمی حضور یافتند. همسر این خبرنگار در این دیدار گفت: ما را تحت فشار گذاشتند که رضایت ندهید جسد را تحویل نمی‌دهیم. قرار بود ۴۰ دقیقه دیگر با مهشاد عقد کنیم. علی سلطان‌محمدی ادامه داد: ما به تسلیت شما راضی نیستیم و پیگیری می‌کنیم. برکناری آقای کلانتری را نمی‌خواهیم. او نهایت سه ماه دیگر می‌رود. باید علنی عذرخواهی کنید. همین‌طوری که آقای کلانتری علنا توهین کردند باید علنی عذرخواهی کنید. ما کاری به آقای کلانتری با سابقه درخشانش نداریم.