مسی می‌خواهد همچنان بدرخشد

آرژانتین- کلمبیا، نیمه‌نهایی کوپا

مسی می‌خواهد همچنان بدرخشد



این روزها تمام حرف و حدیث مدیران بارسا و هوادارانش، موضوع تمدید قرارداد لیونل مسی است. لاپورتا اصلا دوست ندارد در روزهایی که مشغول بازسازی دوباره بارساست، ستاره بی‌رقیب تیمش را از دست بدهد. اما انگار خود مسی این روزها دغدغه مهمتری دارد. مسی و همبازی‌هایش این روزها درگیر بازی‌های کوپا آمه‌ریکا هستند و حالا با درخشش این بازیکن به مرحله نیمه‌نهایی رسیده‌اند. وقتی به عملکرد مسی تا اینجای کوپا نگاه می‌اندازیم، تازه معنای درخشش برای‌مان تعریف می‌شود.
آرژانتین تا اینجای کوپا 10 گل را به ثمر رسانده که لئو روی هشت گل آن تاثیر مستقیم داشته است: 4 گل و چهار پاس گل. آنهایی که بازی‌های تیم‌ملی آرژانتین را طی این سال‌ها دنبال کرده‌اند، به این نکته اذعان می‌کنند که مسی بیش از هر زمان دیگری برای رسیدن به موفقیت در لباس آلبی سلسته مصمم است. از آن طرف این مساله هم کاملا مشهود است که آرژانتین زیر نظر اسکالونی، روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد. این تیم تاکنون فقط دو گل خورده و در کنار برزیل بهترین خط دفاعی را داشته است. از آن طرف، کلمبیایی به نیمه‌نهایی رسیده که در کوپای امسال نوسان زیادی داشته است. این تیم با سه گل زده و چهار گل خورده به این مرحله رسیده و کار سختی مقابل آرژانتین آماده دارد.
بازی این دو تیم در بامداد چهارشنبه در واقع چهل و یکمین تقابل‌شان به حساب می‌آید. در 40 دیدار قبلی کفه ترازو کامل به سمت آلبی سلسته سنگینی می‌کند و آنها 23پیروزی و 9 شکست به دست آورده‌اند. آخرین تقابل این دو تیم همین چند ماه پیش و در مقدماتی جام‌جهانی بود که با تساوی 2بر2 تمام شد. نکته عجیب در مورد عملکرد آرژانتین در بازی‌های کوپا این است که از آخرین قهرمانی آنها در این بازی‌ها حدود 38سال می‌گذرد که در سال 1993 توانست در فینال مکزیک را شکست دهد. آنها در تمام این سال‌ها چند بار به لمس جام هم نزدیک شده‌اند زیرا در این مدت چهار بار به فینال رسیدند اما در همه‌شان شکست خوردند.