تلنگر

تلنگر

 مردی که در سرقت مسلحانه طلافروشی ناکام مانده بود‌ در محاصره اهالی به خود شلیک کرد.
بعداز‌ظهریکشنبه سیزدهم تیر امسال مردی که مسلح بود وارد بازار شهرستان نجف‌آباد شد. او تصمیم داشت به یک مغازه طلافروشی مسلحانه دستبرد بزند که با مقاومت صاحب طلافروشی روبه‌رو شد و او را زخمی کرد. مردم که متوجه این ماجرا شده بودند به کمک طلافروش شتافتند. سارق که از این سرقت ناکام مانده بود‌، از مغازه بیرون زد و به  سمت یکی از کوچه‌های پشت بازار نجف‌آباد فرارکرد‌. ‌پس از این‌که خود را در محاصره ‌حاضران دید، با سلاحی ‌که همراهش بود‌، ‌به خودش‌ شلیک کرد.‌
مردی در اسلام آباد غرب، پسرش را به‌خاطر اعتیاد و اذیت و آزارهایش به قتل رساند. سرهنگ محمدرضا آمویی، معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه دیروز در این باره گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی110 مبنی بر قتل در یکی از محله‌های شهرستان اسلام‌آبادغرب، مأموران به محل اعزام شدند. معلوم شد  مردی 71ساله پس از اختلاف با پسرش که معتاد بوده به وسیله یک دیلم آهنی به سر او ضربه‌ای وارد کرده و او را کشته است. متهم بازداشت شد و در جریان تحقیقات پلیسی گفته بود اعتیاد فرزندش و اذیت و آزار دیگر اعضای خانواده توسط مقتول باعث شد نقشه قتل او را اجرا کند.
 تصادف کامیون با سواری پیکان در محور بوئین‌زهرا سه کشته و یک مصدوم برجای گذاشت. صبح دیروز – دوشنبه- وقوع تصادفی در ابتدای روستای مجیدآباد حوزه شهرستان بوئین‌زهرا به پلیس گزارش شد. ماموران به محل اعزام شدند و مشاهده کردند خودروی سواری پیکان با یک دستگاه کامیون بنز تصادف کرده که باعث شد، راننده و دو نفر از سرنشینان خودروی پیکان فوت کنند و یک نفر دیگر از سرنشینان این خودرو نیز مصدوم و راهی بیمارستان شود.
مردی که چهارسال قبل فردی را در یکی از روستاهای علی آباد کتول کشته و متواری شده بود، بازداشت شد. مردی 45ساله در سال 96 در یکی از روستاهای اطراف علی آبادکتول در استان گلستان به قتل رسید. از آن موقع قاتل فراری تحت تعقیب پلیس بود تا این‌که با گذشت چهارسال از این جنایت، سرانجام رد او به دست آمد و دیروز بازداشت شد. او اعتراف کرد با همدستی فرد دیگری با انگیزه اختلافات شخصی و خانوادگی آن مرد را به قتل رسانده‌اند. با اعتراف وی همدستش نیز بازداشت شد و به همدستی با او
اعتراف کرد.
 مار سمی که در خودروی یکی از شهروندان پنهان شده بود، آتش‌نشان نسیم‌شهری را راهی بیمارستان کرد. دو روز پیش یکی از شهروندان نسیم‌شهری سراسیمه به آتش نشانی مراجعه و ادعا کرد یک مار در خودرویش رفته و بیرون نمی‌رود. آتش‌نشان‌ها برای صید مار به سمت محل پارک خودرو رفتند. هنگام جست و جو زیر صندلی خودرو، این مار سمی یکی از نیروهای آتش نشانی را گزید. بعد از صید مار او را از خودرو بیرون بردند و آتش نشان زخمی هم در بیمارستان بستری شد.
اعضای باند سارقان مسلح که از یک شرکت خصوصی سرقت کرده بودند، بازداشت شدند. این افراد مسلح از یک دفتر فروش لوازم رایانه‌ای در یکی از محله‌های غرب استان تهران سرقت کردند. با بررسی‌های پلیسی و اطلاعاتی، سارقان تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و در کمتر از 10روز دیروز بازداشت شدند. متهمان اعتراف کردند با پنهان کردن سلاح و به‌عنوان مشتری وارد آنجا شده و با تهدید و خفت‌گیری، از آنجا وسایلی را دزدیده‌اند.
مرد اعدامی که به اتهام قتل عروس خانواده از 9سال قبل در زندان قزوین به سر می‌برد، بخشیده شد. نهم دی۹۱ ،زنی 24ساله که صاحب دو فرزند بود، در یکی از محله‌های شهر قزوین با ضربه‌های چاقو به قتل رسید. در جریان تحقیقات معلوم شد برادر شوهرش به دلیل اختلاف خانوادگی او را به قتل رسانده و متواری شده که این مرد 28ساله و مجرد تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و بازداشت شد. او مدتی بعد در دادگاه حکم قصاص گرفت. قاتل عروس خانواده در زندان قزوین بود که سرانجام بعداز 9سال توانست به کمک واحد صلح و سازش شورای حل اختلاف، رضایت والدین ودو فرزند مقتول را به دست آورد و بخشیده شد.