نسخه Pdf

تحقق یک رویا

سرنوشت آمازون پس از جف بزوس چه می‌شود؟

تحقق یک رویا

اواسط تیر بود که خبری درباره خداحافظی جف بزوس از مدیرعاملی شرکت آمازون در رسانه‌های جهان منتشر شد. با اعلام کنار رفتن بزوس از آمازون، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره آینده آمازون زده شد. بسیاری نیز به این موضوع پرداختند که آمازون چقدر به ثروت بزوس افزوده است. واقعیت این است حتی بعد از اعلام پنتاگون مبنی‌بر لغو قرارداد JEDI با مایکروسافت، ارزش سهام آمازون رشد 7/4 درصدی را تجربه کرد و همین مساله باعث شد جف بزوس ثروتمندتر از گذشته شود.

بالاخره جف بزوس پس از ۲۷ سال تصدی سمت مدیرعاملی آمازون اواسط تیر از این صندلی کنار رفت تا به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره در آمازون باقی بماند. اندی جاسی که از سال ۲۰۰۳ مدیریت بخش خدمات وب آمازون (AWS) را بر داشته، سمت مدیرعاملی این شرکت را بر عهده گرفت. قیمت سهام آمازون در دوران مدیرعاملی بزوس رشد خیره‌کننده‌ای داشت. مهم‌ترین اقدام بزوس پس از کناره‌گیری از مدیرعاملی آمازون، پرواز به فضا با موشک نیو شپرد بلو اوریجین خواهد بود. او ۲۹ تیر همراه برادرش مارک بزوس در این ماموریت شرکت می‌کند. از سال ۲۰۱۹ به تنهایی شاهد افزایش ۷۳درصدی ثروتش بوده است. بخش عمده ثروت جف بزوس (حدود 90درصد) در آمازون بوده و باقی آن در فعالیت‌های دیگری مانند شرکت موشکی بلو اوریجین و روزنامه واشنگتن‌پست  همچنین طبق شاخص میلیاردهای بلومبرگ، جف بزوس با کسب ۲۰۳میلیارد دلار، ثروتمند‌ترین فرد جهان است و از ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تسلا حدود ۱۷میلیارد دلار فاصله گرفته است. جف بزوس با تاسیس شرکت فضایی
بلو اوریجین و ایلان ماسک با تاسیس شرکت اسپیس‌ایکس وارد رقابت در عرصه اکتشاف‌های فضایی و تدارک سفرهای تجاری به مریخ شده‌اند.
ضمیمه قفسه کتاب
تیتر خبرها