تولید محتوای دیجیتال را  به استودیو تارنما بسپارید

کارشناسان شرکت «تارنما ایرانیان» در تولید انیمیشن‌های دوبعدی و سه‌بعدی، بهره‌گیری از فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و تولید نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و نمایش مجازی تخصص دارند

تولید محتوای دیجیتال را به استودیو تارنما بسپارید

وبگردی و کار با اپلیکیشن‌های مختلف حالا دیگر به یکی از عادات روزمره نسل جوان تبدیل شده است؛ همان چیزی که باعث شده این روزها بیشتر میانسالان و سالمندان این رفتار جوانان را به «سر در گوشی بودن» آنها توصیف کنند. اما همین عادت به استفاده از گوشی و اپلیکیشن‌های مختلف در فضای مجازی، فرصت بی‌نظیری را برای تبلیغات و آشنایی کاربران با محصولات و خدمات صاحبان کسب‌وکارها ایجاد کرده است. در این میان نقش محتوای دیجیتال در معرفی خدمات و محصولات پررنگ‌تر از هر زمانی شده است. در این رابطه شرکت «تارنما ایرانیان» یکی از با سابقه‌ترین مجموعه‌هایی است که در زمینه تولید محتوای دیجیتال، خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد.

شرکت «تارنما ایرانیان» که با نام تجاری «استودیو تارنما» شناخته می‌شود، نزدیک به 14 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید محتوای دیجیتال دارد. تمرکز اصلی تولیدات این مجموعه بر ساخت انیمیشن‌های دوبُعدی و سه‌بُعدی، نرم‌افزار نمایش مجازی (تور مجازی پیشرفته) و همچنین تولید نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای است.
بهروز پاکزاد، بنیانگذار و مدیرعامل استودیو تارنما، در گفت‌وگو با جام‌جم در خصوص ماجرای شکل‌گیری این مجموعه می‌گوید: «وقتی دانشجوی رشته مهندسی فناوری اطلاعات در دانشگاه سیستان و بلوچستان بودم، اقدام به تأسیس استودیو تارنما کردم. این کسب‌وکار تا جایی پیش رفته است که در حال حاضر 11 نفر به‌صورت تمام‌وقت با مجموعه ما همکاری می‌کنند و 14 نفر نیز نیروی کار پاره‌وقت هستند که به‌طور غیرمستقیم با ما همکاری دارند. این نیروی انسانی متخصص و حرفه‌ای، بزرگ‌ترین سرمایه استودیو تارنما محسوب می‌شود.» وی در ادامه تصریح می‌کند: «ما در استودیو تارنما همواره بر شناخت نیازهای مشتریان و ارائه خدمات بهینه مبتنی‌بر تحقیق‌وتوسعه پیوسته تأکید داشته‌ایم. از طرف دیگر، با توجه به این‌که از جدیدترین و به‌روزترین راهکارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری استفاده می‌کنیم، روی خلاقیت در ارائه خدمات به مشتریان بر اساس فناوری‌های روز دنیا تمرکز ویژه‌ای داریم. ما در کنار فعالیت‌های تجاری و اقتصادی، برنامه‌های آموزشی را نیز در دستور کارمان قرار داده‌ایم تا از این طریق علاوه‌بر تربیت نیروی کار جدید، در راستای به‌روز رسانی توانایی‌های همکارانمان نیز اقدام کنیم.»
خدمات و محصولات نرم‌افزاری
 «استودیو تارنما»
تا چند سال پیش استفاده از انیمیشن‌ به صنایعی مانند فیلم و بازی‌های رایانه‌ای محدود می‌شد اما در حال حاضر پویایی و جذابیت انیمیشن به عاملی برای حضور مؤثرتر کسب‌وکارها در فضای مجازی، برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان و همچنین بازاریابی و برندسازی برای محصولاتشان تبدیل شده است.
 پاکزاد در این خصوص می‌گوید: «گسترش استفاده از انیمیشن باعث شده است هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات به صنایع، کسب‌وکارها و افراد مختلف نداشته باشیم و بتوانیم خدماتمان را به خلاقانه‌ترین شیوه ممکن عرضه کنیم. از طرف دیگر، کاربرد گسترده محصولات و خدمات شرکت در صنایع مختلف به‌ویژه «اِی‌ئی‌سی» (AEC از سرواژه‌های عبارت Architecture, Engineering & Construction)
 توانسته است به رشد چشمگیر استفاده از انیمیشن‌های دوبعدی و سه‌بعدی و همچنین نرم‌افزارهای تور مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی منجر شود و به نمایش و بازاریابی نوین پروژه‌های گوناگون که با اهدافی نظیر تبلیغات، پیش‌فروش، جذب سرمایه و...  انجام می‌شود کمک کند.»
وی می‌افزاید: «نرم‌افزار نمایش مجازی نیز یکی دیگر از محصولات مهم استودیو تارنما است. این نرم‌افزار چندرسانه‌ای، امکان نمایش یک مکان را بدون حضور فیزیکی در آنجا میسر می‌کند و همچنین می‌توان با استفاده از عینک‌های مخصوص واقعیت مجازی و به‌صورت آنلاین یا آفلاین از این نرم‌افزار استفاده کرد. ضمنا با استفاده از این روش علاوه‌بر مشاهده یک مکان، می‌توان از قابلیت ارائه توضیحات و اطلاعات مرتبط با آن مکان نیز بهره‌مند شد. از این نرم‌افزار در کسب‌وکارهای وابسته به صنایع مختلف نظیر گردشگری، استفاده‌های گسترده‌ای می‌شود و حتی شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن نیز به گسترش هرچه بیشتر استفاده از این نرم‌افزار کمک کرده است.» خدمات و محصولات استودیو تارنما را می‌توان به این شکل دسته‌بندی کرد: تولید انیمیشن‌های سه‌بعدی، تولید انیمیشن‌های دو‌بعدی (موشن گرافیک)، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، چاپ سه‌بعدی، ساخت نرم‌افزار چندرسانه‌‎ای نمایش مجازی (تور مجازی پیشرفته) و ساخت نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای سفارشی.
برنامه‌ها و اهداف «استودیو تارنما»
پاکزاد درباره چشم‌انداز مجموعه تحت مدیریتش می‌گوید: «با توجه به مزایای متعدد حضور در بازارهای بین‌المللی، از سال گذشته برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این زمینه انجام داده‌ایم و با ایجاد زیرساخت‌های لازم، مقدمات ورود به این بازار را فراهم کرده‌ایم. اجرای پروژه‌های سفارشی مشتریانی از کشورهای فرانسه، فنلاند و استرالیا از نتایج ابتدایی آن بوده است و امیدواریم ادامه این روند منجر به افزایش بازارهای هدف و در نتیجه گسترش درآمدهای ارزی شرکت شود.» او اضافه می‌کند: «استودیو تارنما جهت حضور قدرتمند در بازارهای ملی و بین‌المللی، ویژگی‌ها و مزایایی دارد که از جمله آنها می‌توان به نیازسنجی حرفه‌ای و انحصاری برای هرکدام از مشتریان، طراحی خلاقانه و کیفیت بالای محصولات و خدمات، ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن، قیمت‌گذاری رقابتی و ارائه مجموعه متنوعی از خدمات متناسب با نیاز مشتریان اشاره کرد.»



مزایای رقابتی «استودیو تارنما»

سفارشی‌سازی: با توجه به اینکه ماهیت اصلی فعالیت ما براساس سفارش مشتری شکل می‌گیرد، امکان ارزیابی و تحلیل خدمات قابل ارائه به مشتری را داریم. این روند برپایه فعالیت‌هایی که درحال اجرا هستند و همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای آینده آن مجموعه، انجام شده تا راهکارهایی کاملا خلاقانه را به‌صورت سفارشی پیشِ‌روی مشتری قرار دهیم.
به‌روز بودن تجهیزات و نرم‌افزارها: برای تولید هریک از محصولات، نرم‌افزارهای متعددی استفاده می‌شود که این نرم‌افزارها را باید به‌مرور زمان توسعه داد و به‌روزرسانی کرد. ما با رصد دائمی نرم‌افزارهای تولید و نحوه ارائه خدمات بهینه، سعی کرده‌ایم ضمن توجه به استانداردهای بین‌المللی و ارائه خدمات به‌روز، جذب مشتریان بین‌المللی را نیز در اولویت‌های کاری خود قرار دهیم.
برنامه‌های آموزشی: بخشی از به‌روزرسانی دائمی نرم‌افزارها مربوط به برنامه‌های آموزشی می‌شود که ما آنها را به‌منظور افزایش و ارتقای توان فنی همکارانمان برگزار می‌کنیم و این روند در شرکت‌هایی با فعالیت مشابه به‌چشم نمی‌خورد.
ظرفیت تولید بالا: این ویژگی براساس توانایی‌های تیم متبحر ما استوار است و می‌توانیم متناسب با حجم سفارشات دریافتی، ظرفیت تولیدمان را افزایش دهیم.
ارائه مجموعه گسترده‌ای از خدمات: معمولا در شرکت‌هایی با زمینه کاری مشابه، یک یا تعداد محدودی از خدمات ارائه می‌شود؛ این در حالی است که ما توانسته‌ایم با تحلیل صحیح بازارهای هدف، نیازهای آنها را پیش‌بینی کرده و مجموعه‌ای از خدمات مورد نیاز آنها را به‌صورت یک‌جا (All in One) ارائه نماییم و به این شکل علاوه‌بر کاهش نسبی زمان تولید، به ارائه قیمت‌های رقابتی بپردازیم.