رمزگشایی از قصه یک عیار در «مهیار عیار»

رمزگشایی از قصه یک عیار در «مهیار عیار»

تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، گفت: یکی از ویژگی‌های سریال «مهیار عیار» این است که ما توجه خاصی به بحث مستشرقین و جهانگردانی داریم که از اروپا به سمت ایران می‌آمدند و تحت‌تاثیر فرهنگ و تمدن ایران قرار می‌گرفتند.
بهروز مفید، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با فارس، درباره آخرین سریال خود گفت: فیلم‌‌نامه سریال مهیار عیار به‌طور کامل توسط محمدرضا نیکو نوشته شده اما باید شبکه درباره هزینه‌های تولید اعلام‌نظر کند
و در صورتی‌که برای این کار سرمایه‌گذاری کند به‌نظرم کار خوبی خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای اولین‌بار است که فضای‌تاریخی را در سریال‌هایش تجربه می‌کند، افزود: این قصه در دوران صفویه اتفاق می‌افتد و ماجرای جوانمرد و عیاری است که در این دوره زندگی‌کرده و در اثر یک اتفاقی توبه می‌کند و به‌سمت جوانمردی می‌رود و هر بار داستانی برای رازگشایی یک حادثه در آن مقطع دارد. وی با بیان ویژگی‌های این سریال نیز گفت: یکی از ویژگی‌های سریال مهیار عیار این است که ما توجه خاصی به بحث مستشرقین و جهانگردانی داریم که از اروپا به سمت ایران می‌آمدند و تحت‌تاثیر فرهنگ و تمدن ایران قرار می‌گرفتند. این تهیه‌کننده درباره انتخاب کارگردان این سریال نیز بیان کرد: با چند کارگردان درباره این سریال صحبت کرده‌ایم اما به‌محض اینکه از سوی شبکه آمادگی تولید اعلام شود، درباره کارگردان تصمیم می‌گیریم.