جزئیات حمله به ساختمان وزارت‌دفاع عربستان

جزئیات حمله به ساختمان وزارت‌دفاع عربستان


پس از گزارش منابع خبری درباره حمله گسترده موشکی ارتش یمن علیه مواضع نظامی حساس در خاک عربستان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، جزئیات این عملیات را اعلام کرد.
سرتیپ یحیی سریع اعلام کرد که نیروهای این کشور مواضع نظامی حساس و حیاتی‌ای را در ریاض، جده، طائف، جیزان، نجران و عسیر هدف قرار داده‌اند.
یحیی سریع با اشاره به این‌که این عملیات تحت‌عنوان «هفتم دسامبر» صورت‌گرفته، ادامه داد که عملیات مذکور با موشک‌های بالستیک و ۲۵ انجام شده است. سریع خبر داد که شش پهپاد از نوع «صماد۳» و چند موشک «ذوالفقار» وزارت‌دفاع عربستان‌سعودی، فرودگاه هوایی «الملک‌خالد» و چند نقطه نظامی دیگر را در ریاض هدف قرار داده‌اند. وی همچنین اعلام کرد که شش پهپاد از نوع صماد2 و صماد،3 پایگاه هوایی «الملک فهد» در طائف و شرکت آرامکو را در جده هدف قرار داده است.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین افزود که با پنج پهپاد از نوع صماد1 و صماد۲ به چند موضع نظامی در مناطق ابها، جیزان و عسیر حمله شده است. یحیی سریع در ادامه همچنین خبر داد که هشت پهپاد از نوع قاصف2k و تعداد زیادی موشک بالستیک مواضع حساس و مهمی را در ابها، جیزان و نجران هدف قرار داده‌اند.
سریع از تمام شهروندان و افراد مقیم در مناطق مذکور خواست از مواضع نظامی فاصله بگیرند.
وی با اشاره به این‌که این حملات در پاسخ به تجاوز ائتلاف سعودی صورت‌گرفته، تأکید کرد که ارتش یمن تنش را با تنش پاسخ خواهد داد و در آینده عملیات‌ نظامی گسترده‌ای علیه مواضع نظامی عربستان‌سعودی انجام خواهد داد. این اطلاعات در حالی ارائه‌شده که ائتلاف سعودی شامگاه دوشنبه مدعی شد دو موشک بالستیک را که به‌سمت ریاض شلیک شده بود، رهگیری کرده است.