غیبت در جهانی حسرت بزرگی برای ماست

سید شهرام هروی سرمربی تیم‌ملی کاراته در گفت‌و‌گو با جام‌جم:

غیبت در جهانی حسرت بزرگی برای ماست

بدون شک بزرگترین حسرت کاراته ایران عدم حضور در مسابقات جهانی امارات است، تیمی که سه بار عنوان قهرمانی دنیا را کسب کرد، اما شانس حضور در مسابقات جهانی امارات را از دست داد. فرصتی که بدون شک برای چهارمین بار پیاپی قرار بود شاگردان هروی مقابل چشمان همه تیم‌های حاضر در امارات بازهم جام قهرمانی را بالای سر ببرند، اما این ویروس منحوس آرزوی کاراته ایران را بر باد داد. حالا هروی و یارانش برای فتح قله آسیا قرار است به زودی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شوند و با افتخار‌آفرینی کمی کام تلخ کاراته ایران را شیرین کنند. آنچه در ادامه می‌آید گفت‌وگوی سید‌شهرام هروی سرمربی تیم‌ملی کاراته با خبرنگار جام‌جم است:

 اوضاع تیم‌ملی کاراته بعد از اعزام نشدن به مسابقات جهانی چطور است؟
خوب متاسفانه علی‌رغم این‌که تیم‌ملی در شرایط بسیار خوبی قرار داشت؛ کرونا گریبان تیم‌ ملی کاراته ایران را گرفت و تیم‌ملی شانس حضور در مسابقات جهانی را از دست داد. از دست دادن مسابقات جهانی حسرت بزرگی برای ماست و این موضوع روی روحیه تیم‌ملی اثر منفی گذاشت. همه اعضای تیم‌ملی کاراته پس از کسب سه دوره عنوان قهرمانی جهان دنبال افتخار‌آفرینی در تاتامی امارات بودند، اما نشد. در هر صورت ما مدت‌ها بود برای حضور در این رویداد برنامه‌ریزی کرده بودیم، اما همه چیز خراب شد.
 اوضاع تیم‌ملی قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا چطور است؟
ما اردوها را شروع کردیم، همه بچه‌ها با انگیزه بسیار بالایی در اردوها حضور دارند و تمرینات خوبی را در این مدت پیگیری کردیم. اتفاقی که برای تیم‌ملی رخ داد، باعث شد بچه‌ها خیلی با‌انگیزه تمرین کنند تا درمسابقات قهرمانی آسیا با افتخار‌آفرینی دل مردم ایران را شاد کنند. امیدوارم در آسیا نتیجه خوبی کسب کنیم. ما برای مسابقات پیش رو از قبل برنامه‌ریزی دقیقی کرده بودیم. در حال حاضر نیز روی هدفمان یعنی حضور در قهرمانی آسیا کار می‌کنیم تا به امید خدا نتایج خوبی را برای کاراته ایران رقم بزنیم.
 پیش‌بینی شما از حضور تیم‌ملی در مسابقات قهرمانی آسیا چیست؟
هدف‌گذاری ما برای تمام مسابقات همیشه کسب عنوان قهرمانی است. برای مسابقات پیش رو هم افق نگاه ما به سکوی قهرمانی است. یعنی ما از همین حالا حتی برای بازی‌های آسیایی نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم. یعنی استارت کار را زده‌ایم تا در بازی‌های آسیایی بهترین نتیجه را برای کاروان ورزش و کاراته ایران رقم بزنیم.
 گنج‌زاده به عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران انتخاب شد، فکر می‌کنید حضور او می‌تواند برای ورزش ایران مثمر‌ثمر باشد؟
خیلی خوشحالم که از بین خانواده کاراته 3نفر از بچه‌های ما در کمیسیون ورزشکاران حضور دارند. این پتانسیل کاراته ایران را نشان می‌دهد. گنج‌زاده به عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران انتخاب شد و مطمئن باشید به سود ورزش ایران خواهد بود. او بدون شک نگاهی کلی به ورزش خواهد داشت. امیدوارم حضور این نفرات در کمیسیون ورزشکاران بیش از اندازه برای ورزش کشورمان مفید باشد.
 روحانی، حسنی‌پور و ... مربیانی بودند که ‌طی دو یا سه سال اخیر دستیار شما بودند، اما حالا به عنوان مربی لژیونر در کشورهای مختلف فعالیت می‌کنند، این روحیه مربی‌سازی در شخصیت شما دیده می‌شود، آیا این موفقیت در بخش مربیان تیم‌ملی ادامه خواهد داشت؟
خیلی خوشحالم که به این اندازه در بخش مربیگری موفق عمل کردیم. کاراته ایران این پتانسیل را دارد که مربیان بزرگ خود را به عنوان لژیونر در همه جای دنیا ببیند. یک بخشی از این موضوع به من ارتباط دارد اما بخش اصلی آن بزرگ و موفق بودن کاراته ایران است که کشورهای دیگر را مجاب می‌کند تا مربیان ایرانی را جذب کنند. خدا را شاکریم که هر کدام از مربیان به هر کشوری که رفته‌اند عملکرد قابل دفاعی داشتند. پس از رفتن مربیان به کشورهای دیگر ما سعید فرخی و حامد زیگساری را به عنوان مربی تیم‌ملی دعوت کردیم. این دو مربی از قهرمانان خوب و باشخصیت کاراته ایران هستند و حالا به جمع کادرفنی تیم‌ملی بزرگسالان اضافه شده‌اند. این نفرات هم شایستگی لژیونر شدن را دارند و امیدوارم در آینده از نام آنها در کشورهای دیگر بیشتر بشنویم.