نسخه Pdf

پیامک با سیمکارت شخصی کلاهبرداری است

پیامک با سیمکارت شخصی کلاهبرداری است

هر پیامکی که از یک سیمکارت شخصی ارسال می‌شود قطعا کلاهبرداری است و شهروندان باید مراقب باشند.
سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با بیان این‌که یکی از وظایف پلیس‌فتا گشتزنی در فضای‌مجازی است، گفت: پلیس‌فتا در گشتزنی‌های فضای‌مجازی متوجه شد در گوگل‌پلی (Google Play) برای هشت بانک معروف کشور اپلیکیشن‌هایی قرارگرفته که مدعی هستند موبایل‌بانک این بانک‌ها هستند. در مرحله‌اول پلیس‌فتا با شناسایی اپلیکیشن‌های تقلبی به کاربران و مردم هشدار داد که این اپلیکیشن‌ها برنامه اصلی بانک موردنظر نیستند و در مرحله‌دوم این اپلیکیشن‌ها را از دسترس خارج کرد.
وی با اشاره به ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی تأکید کرد: هر پیامکی که از یک سیمکارت شخصی ارسال می‌شود قطعا کلاهبرداری است چرا که هیچ سامانه حاکمیتی ازجمله قوه‌قضاییه، وزارت مسکن و... از سیمکارت شخصی پیامکی ارسال نمی‌کنند و موضوعات مهم از سرشماره «ماسک» ارسال می‌شود. رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس‌فتا ادامه داد: کاربران حتما اپلیکیشن‌های موردنظر را از درگاه‌های اصلی و منبع معتبر دریافت و نیز روی موبایل آنتی‌ویروس به‌ویژه آنتی‌ویروس داخلی نصب کنند.
سرهنگ‌رجبی بیان کرد: عمده کلاهبرداری‌ها در خریدهای اینترنتی در قالب اینستاگرام روی می‌دهد.
وی درباره کلاهبرداری با عنوان بازگشت وجه گفت: برخی افراد سودجو با ارسال پیامی مبنی بر اینکه مبلغی اشتباهی برای شما واریزشده و باید نسبت به بازگشت وجه اقدام کنید از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.