مردی که امین را ستاره کرد

مردی که امین را ستاره کرد

ستاره جدید والیبال ایران را ناصر شهنازی، سرمربی پرافتخار والیبال باشگاهی و ملی کشف کرده است. شهنازی تنها کسی بود که در زمان گمنامی امین به او میدان داد و مقدمات ستاره شدن او را فراهم کرد.

ناصر شهنازی در این رابطه به جام‌جم گفت: سال 95 سرمربی تیم‌ملی ب ایران بودم. ما مشکل پشت‌خط زن داشتیم و دنبال بازیکن می‌گشتیم. با آنالیزور تیم صحبت کردم و ایشان به من گفت بازیکنی در ملکان بازی می‌کند که امین اسماعیل‌نژاد نام دارد. با او تماس گرفتم و وقتی شنید او را به تیم‌ملی دعوت کرده‌ام شوکه شده بود. 
سرمربی سابق تیم‌ملی ایران افزود: امین ترکیب بدنی فوق‌العاده‌ای داشت و به او تاکید کردم که می‌خواهم روی او سرمایه‌گذاری کنم. او باز هم تعجب کرده بود. خیلی‌ها هم به من ایراد گرفتند چگونه به یک جوان تازه اینقدر میدان داده‌ام. به هر حال آن سال امین اسماعیل‌نژاد را با تیم به جام کنفدراسیون آسیا بردیم و قهرمان هم شدیم. آنجا امین عملکرد خوبی داشت و استارت ستاره بودن را زد. شهنازی ادامه داد: امین مدتی هم مصدوم بود و از طرفی انتخاب‌های بدی هم در رده باشگاهی داشت. اما با این‌که مصدوم بود و به تازگی عملی روی پایش انجام داده بود او را به سایپا بردم. شناخت خوبی از او داشتم و مطمئن بودم او پتانسیل فوق‌العاده‌اش را بار دیگر نشان می‌دهد. وی گفت: رشد و ترقی او دوباره شروع شد. بعد هم که به شهداب یزد رفت که انتخاب فوق‌العاده‌ای برای او بود. سال گذشته من به کولاکوویچ (سرمربی سابق تیم‌ملی) و اطرافیانش مدام تاکید می‌کردم امین را دعوت کنید اما قبول نکردند. امسال هم دیدید که در دوره مربی‌گری عطایی به تیم‌ملی دعوت شد و چه عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش در لیگ ملت‌ها نشان داد.