پرسه

پرسه

رکورد جدید مرد «‌دست ‌چکشی‌»
محمد کهیرمانوویچ بوسنیایی قابلیتی دارد که باعث شده چندین رکورد عجیب و غریب از او در کتاب گینس ثبت شود. این مرد 63 ساله که اصالتا اهل بوسنی است و از دوران کودکی به همراه خانواده‌اش به آلمان مهاجرت کرده این قابلیت را دارد که با دست‌های خود هر جسم سختی را بشکند؛ از نارگیل تا چوب بیسبال. او از سنین نوجوانی یادگیری تکواندو را شروع کرد و حالا به یک استا تمام‌عیار تبدیل شده است. به‌واسطه همین توانایی‌ها، رسانه‌ها لقب «دست چکشی» را برای محمد انتخاب کرده‌اند. اخیرا نام او باردیگر به دلیل ثبت یک رکورد در رسانه‌ها مطرح شده است. او توانست در عرض تنها یک دقیقه، 68‌چوب بیسبال را با ضربه دستنش بشکند. از جمله رکوردهای قبلی‌اش این بود که توانسته بود 148 نارگیل را در یک دقیقه با دستش از وسط به دو نیم تقسیم کند.

حاشیه در مراسم خاکسپاری ملکه 
این روزها تمام اخبار و گزارش‌ها مربوط به انگلیس، پیرامون مرگ ملکه این کشور و مراسم پرطمطراق تدفین او است و همچنان نیز ادامه دارد. در این میان، روز گذشته و در گوشه‌ای از این مراسم اتفاقی افتاد که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. در مراسم روز گذشته علاوه‌بر پادشاه انگلیس، شاهزاده آن، تنها دختر ملکه بریتانیا، شاهزاده اندرو و شاهزاده ادوارد تابوت مادرشان را در سکوت تا کلیسای جامع سنت جایلز همراهی کردند. در این میان، ظاهر شاهزاده اندرو بیش از همه به چشم می‌آمد، زیرا لباس نظامی به تن نداشت. علتش نیز این بود که شاهزاده اندرو در پایان دوره سلطنت مادرش به دلیل طرح اتهام تعرض جنسی علیه او، مجبور به ترک جایگاه سلطنتی خود شد. در جریان مراسم دیروز در ادینبرو، جوانی 22ساله از میان جمعیت بر سر اندرو فریاد زد: «اندرو تو یک پیرمرد مریض هستی!» تصاویر ویدئویی نشان داد که نیروهای پلیس خیلی سریع او را دستگیر کرده و از داخل جمعیت خارج کردند. 

جنجال ویدئوی جدید بکام 
چند سال پیش بود که مسئولان برگزاری جام‌جهانی 2022 قطر، چهره‌های شناخته‌شده‌ای را در دنیای فوتبال انتخاب کردند تا نقش سفیر این مسابقات را برای آنها بازی کنند. یکی از این افراد، دیوید بکام کاپیتان تیم ملی انگلیس و باشگاه منچستریونایتد بود. او اخیر و در فاصله دو ماه مانده به شروع جام‌جهانی، ویدئویی منتشر کرده که سر و صدای زیادی به همراه داشته است. او در این ویدئو با معرفی بخش‌های تفریحی و توریستی قطر، مردم را تشویق به مسافرت به این کشور برای بازی‌های جام‌جهانی می‌کند. بعد از آن بود که سیل انتقادها نسبت به او شروع شد. آنها می‌گویند بکام اصلا به این مسأله توجه ندارد که در جریان ساخت ورزشگاه‌های جام‌جهانی و آماده کردن این کشور، گزارش‌های مختلفی در مورد نقض حقوق بشر و بدرفتاری با کارگران خارجی منتشر شده است. همچنین این انتقاد مطرح‌شده که سفیران جام‌جهانی، فقط به خاطر پول زیادی که دریافت می‌کنند، این‌گونه مسائل را نادیده می‌گیرند.