بدون تیتر

بدون تیتر

سید‌روح‌ا... لطیفی، قائم‌مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا از صادرات ۹۱۲‌میلیون دلاری ایران به ۳۷‌کشور آفریقایی در هفت ماه نخست امسال خبر داد.

آزیتا همتیان، رئیس دبیرخانه ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی آمار و اطلاعات مربوط به گزارش هیات مقررات‌زدایی در حوزه مجوزهای مشاغل و کسب‌و‌کارهای خانگی را تشریح و اعلام کرد: مشکلات فنی و ساختاری درگاه صدور مجوزها به صدور مجوزهای خانگی لطمه زد.

علی رسولیان، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان این‌که تمرکز بر همکاری بخش‌خصوصی برای احیای واحدهای راکد از طریق ایجاد ارتباط بین این واحدها با واحدهای توانمند است، گفت که احیاگرانی هم در بخش خصوصی شکل گرفته که واحدهای راکد را احیا و واگذار می‌کنند.

آخرین آماری بانک مرکزی نشان می‌دهد که مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری دو ساله در بانک‌ها در مردادماه امسال به ۱۰۳۹‌هزار میلیارد تومان رسید که رشد ۶۱درصدی نسبت با مدت مشابه سال گذشته دارد؛ همچنین میزان سپرده‌های قرض‌الحسنه در مردادماه امسال ۵۵ درصد رشد داشت.

آلبرت بغزیان، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، گفت: توسعه افقی که به‌عنوان یکی از محورهای ساخت‌وساز در قالب نهضت ملی مسکن مطرح است، اقدامی منطقی و کارشناسی برای اجرای این طرح بزرگ محسوب می‌شود.

محمدرضا کاویان‌پور، رئیس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، گفت: گرچه هنوز اوایل سال آبی جاری هستیم اما تجربه سال‌های قبل بیانگر آن است که چاره‌ای جز اعمال مدیریت مصرف نیست.

محمدطلا مظلومی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این‌که بهینه‌سازی مصرف گاز بسیار مهم و حیاتی است تا بتوانیم ناترازی را کنترل کنیم، گفت: اعمال تعرفه پلکانی موثر برای مشترکان پرمصرف گاز، عادلانه‌ترین تصمیم برای بهینه‌سازی مصرف گاز است، زیرا مشترکان پرمصرف، بیشترین یارانه را دریافت می‌کنند.

خیرا... خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان این‌که راه‌آهن خاش ــ زاهدان، دروازه توسعه شرق کشور است، گفت: ساخت این راه‌آهن به عنوان بزرگ‌ترین طرح ریلی کشور زمینه‌ساز اشتغال 3۴۰۰ نفر به طور مستقیم و 6000 نفر به طور غیرمستقیم در سیستان‌وبلوچستان شده است.
ضمیمه قفسه کتاب