ماهیت‌شناسی فتنه اخیر در کشور

ماهیت‌شناسی فتنه اخیر در کشور

سردار سرتیپ مهدی سیاری، جانشین سازمان اطلاعات سپاه در همایش بصیرت‌افزایی که با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد، مدیران ستادی، کارکنان و بسیجیان بنیاد برگزار شد، درخصوص ماهیت‌شناسی فتنه اخیر، گفت: آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند که تنها راه تغییر رژیم در ایران، نفوذ در داخل کشور و ارتباط با مردم است لذا راهبردی که آنها اتخاذ کردند، جنگ ترکیبی در حوزه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی با هدف بی‌ثبات‌سازی کشور بود.

وی یکی از دلایل عصبانیت آمریکایی‌ها را پیشرفت نداشتن پروژه‌های‌شان در منطقه دانست و تأکید کرد: عصبانیت آمریکا از تأثیرگذاری راهبردی مدیریت رهبر معظم انقلاب در شکست برنامه‌های‌شان بود، آنها سال گذشته طوری برنامه‌ریزی کردند که تمام تمرکز روی تخریب رهبر معظم انقلاب باشد، لذا امروز هم شاهد هستید از شروع فتنه تمام شعارها علیه ایشان است.
جانشین سازمان اطلاعات سپاه با بیان این‌که دومین دلیل عصبانیت‌شان همکاری‌های راهبردی ایران با روسیه و چین طی قراردادهای جداگانه و همچنین روند تشکیل دولت عراق بود، افزود: آمریکایی‌ها به‌شدت از تشکیل دولت در عراق که این همه برای آن سرمایه‌گذاری کرده بودند، ناراحت شدند و در عین حال توفیقاتی که دولت ما در قضیه راهبردی داشت، مثل حذف ارز ترجیحی که جراحی بسیار بزرگی بود و همچنین تعاملات با منطقه، آنها را عصبانی کرد زیرا ترانزیت ما در این دوره از کل دو سال ۹۷ و ۹۸ بیشتر شد.
وی با اشاره به چهار راهبردی که دموکرات‌ها و دشمن دنبال می‌کنند تا علیه جمهوری اسلامی فشار وارد کنند، گفت: اولین راهبرد این است که دشمن می‌گوید ایران یا با ما توافق می‌کند یا کاری می‌کنیم که با ما توافق کند یعنی اجبار، دومین راهبرد این است که می‌گویند ما باید آن‌قدر به ایران فشار وارد کنیم که به جای حل مسأله هسته‌ای مسأله ایران را حل کند، اینها با ایران قوی کار دارند و مسأله سوم تولید بی‌ثباتی راهبردی و فعال‌سازی گسل‌های مختلف است. این گسل‌ها در حال حاضر هم در مسأله اقوام هم در مسأله ادیان اختلاف انداخته‌اند. چهارم هم توسعه اقدامات خرابکارانه و همزمان پشتیبانی از اغتشاشگران و مسلح کردن آنها، تشدید عملیات سایبری و انجام عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در موقعیت‌های ما در سوریه است.

مشارکت ۴۷کشور در اغتشاشات
سیدعلی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جمع نمازگزاران مسجد الرضا(ع) شهرری، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان همواره صحبت از سقوط نظام جمهوری اسلامی می‌کردند و جان‌بولتون بحث ساقط شدن ایران را قبل از ۴۰سالگی انقلاب مطرح کرد و اکنون در ۴۳سالگی انقلاب، با توطئه اخیر سعی در ایجاد ناامنی دارند.
وی با اشاره به این‌که در جریان اغتشاشات اخیر ۴۷کشور و ۱۱سرویس جاسوسی مشارکت فعال داشته‌اند، تصریح کرد: کشورهایی ازجمله عربستان، مصر، ترکیه، امارات و سرویس‌های جاسوسی تمام توان خود را علیه ایران به کار بستند تا کار کشور را یکسره کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: از سال ۱۳۹۸ پرونده ایران از رژیم غاصب صهیونیستی گرفته و به آمریکا سپرده شد که با هزینه میلیاردها دلار در شرایط کنونی به جنگ ترکیبی فرهنگی، سیاسی و دیپلماسی روی آوردند و با هدف قرار دادن تمام مواضع، براندازی نظام جمهوری اسلامی را طراحی کردند.
یزدی‌خواه ابراز کرد: دشمنان به‌دنبال بهانه‌ای برای ایجاد اغتشاش بودند و هدف آنها اول مهر ماه همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بود اما فوت مرحومه مهسا امینی باعث موج‌سواری دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی شود و این در حالی است که بمب‌گذاری در کابل موجب از بین رفتن ۱۴۰ دختر نوجوان شد اما جوامع حقوق بشری در این خصوص سکوت کرد و فقط در خصوص ایران اظهارنظر کردند.
وی بیان کرد: درسال ۱۳۸۸ دشمنان به وسیله انتخابات، موجب جریان‌سازی در کشور شدند و در جریان اخیر با استفاده از نوجوانان و جوانان و تهییج آنها، به‌دنبال ملتهب کردن فضای جامعه هستند در صورتی که مدارس و دانشگاه‌ها محل تربیت نخبگان است. نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این‌که طبق برآورد دستگاه‌های اطلاعاتی همه افراد معترض در کشور کمتر از ۱۳۰ هزار نفر بوده است، گفت: بیش از یک میلیون فراخوان برای تجمعات در فضای مجازی منتشر شده که اگر به‌ازای هر فراخوان یک نفر به میدان می‌آمد، یک میلیون نفر باید در تجمعات حضور پیدا می‌کرد اما در نهایت ۱۳۰‌هزار نفر در سراسر کشور در این جریانات حضور داشتند.