پایان‌یخی نیم‌فصل

استقلال در آخرین بازی نیم‌فصل دو گل از تراکتور خورد

پایان‌یخی نیم‌فصل

خنده‌های تلخ استقلال به اندازه برف تبریز سرد و سنگین بود. احتمالا آنها اگر گرم‌ترین لباس‌ها را هم می‌پوشیدند، نمی‌شد که نمی‌شد ببرند چون این سرما بدجور به جان‌شان افتاده بود.

رفتن به تبریز در این فصل از سال، دل گرم و قرصی می‌خواهد که استقلالی‌ها نداشتند. بعد از برف سنگین روز پنجشنبه و گرفتار شدن بنیان دیزل در سفیدی محض، همه رفتند و جمعه برگشتند. استقلال که این سرمای خانمان‌سوز را قبلا هم دیده بود، می‌خواست با نسخه پرتغالی آن را رد کند اما گذشتن از این زمستان کار هرکسی نیست. آنها دیروز با دو گل به تراکتور باختند تا یخ زده از زمین بازی خارج شوند. تفکر اسپانیایی بر تفکر پرتغالی چیره شد. الان در تبریز و احتمالا کل ایران هیچکس نمی‌تواند بگوید خِمِس اسپانیایی مربی بدی است. تیم او با هوشیاری و هوشمندی تیم قدرتمند استقلال را برد. گل اول که با تصمیم فوق‌العاده کاظمی داور بازی به ثمر نشست. کمک آفساید گرفت ولی چون توپ به پای مدافع استقلال خورده بود، کاظمی رای به درستی آن داد. محمد قنبری و تراکتوری‌ها خوشحالی کردند ولی این وقفه به نوعی جشن‌شان را خراب کرد. استقلال در ادامه حمله می‌کرد ولی نمی‌‎توانست گل بزند. نیمه دوم هم تراکتور توپ و میدان را به مهمان داد و خودش برای ضد حمله‌ها برنامه ریخت. این بود که برنامه‌شان نتیجه داد و دقیقه 52 دوباره گل زدند. زننده گل عجب آشنا بود. 
همان محمد قنبری. ستاره زمین. او دبل کرد و سه امتیاز شیرین برابر استقلال برای تراکتور گرفت، استقلالی که بعد از نزدیک به دو سال در یک بازی خارج از خانه باخت. حالا آبی‌ها نگاهی به جدول می‌اندازند و یک مصاحبه را یادآوری می‌کنند. ساپینتو چندی قبل به کنایه گفته بود: :«سال گذشته استقلالی را می‌دیدیم که فقط دفاع می‌کرد و دفاع می‌کرد و یک موقعیت می‌آمد و گل می‌زد. امسال استقلالی را می‌بینید که فوتبال بازی می‌کند و تهاجمی بازی می‌کند و خوب پرس می‌کند.»
نتیجه این استقلال هجومی ساپینتو، در قیاس با تیم دفاعی مجیدی، اختلاف فاحش امتیازی بین دو فصل است. سال گذشته همین موقع آبی‌ها 35 امتیاز داشتند و امروز 8امتیاز کمتر. حالا ساپینتو به این نتیجه رسیده گاهی سکوت کردن و کنایه نزدن، پیامدهای شیرین‌تری در زندگی دارد. تیم او فعلا 27امتیازی است و جایگاه چهارم جدول را دارد، آن هم با  اختلاف  7 امتیازی از صدر. 

هفته مهم
ساپینتو عجب هفته حساسی در پیش دارد. پنجشنبه بعدی آنها با همین تراکتور در جام حذفی و در ورزشگاه آزادی دیدار خواهند کرد. فعلا زود است بگوییم شکست در آن مسابقه می‌تواند چه عواقبی برای مرد پرتغالی داشته باشد. او خودش سال‌ها فوتبال بازی کرده. سال‌ها مربی بوده و کیست که نداند شکست‌ها عواقب سنگینی دارند و گاه چمدان‌ها را آماده رفتن می‌کنند. 
ضمیمه نوجوانه