مدرسه اورانگوتان‌ها

مدرسه اورانگوتان‌ها

اینجا مدرسه جنگلی اورانگوتان‌هاست و این چند دانش‌آموز سوار بر سرویس مدرسه، به همراه مربی‌های‌شان در حال رفتن به کلاس درس هستند.

مدرسه جنگلی، برنامه‌ای برای نجات و توانبخشی اورانگوتان‌های یتیمی است که در حوادث مختلف پدر و مادر خود را از دست داده‌اند و دیگر کسی را ندارند تا با آموزش گرفتن از آنها بتوانند مهارت‌های لازم برای زندگی در جنگل را به‌دست بیاورند. این دانش‌آموزان از نظر عاطفی بسیار حساس هستند، به‌طوری‌که برای وابسته نشدن به مربی‌های‌شان، هر ماه مربی دیگری خواهند‌داشت. 
مدرسه اورانگوتان‌ها در حال حاضر بیش از 600 دانش‌آموز کودک، نوجوان و جوان دارد که نسبت به سطح هر‌کدام مراحلی به‌صورت کلاس برگزار می‌شود. مدرسه جنگلی اورانگوتان، با همکاری وزارت جنگلداری اندونزی و سازمان فور پاس «FOUR PAWS» (خیریه‌ای برای نجات و رفاه حیواناتی که این رنج را انسان‌ها بر آنها تحمیل کرده‌اند) ایجاد شده است. هدف ایجاد این مدرسه، تامین پناهگاه برای یتیمان و اورانگوتان‌هایی که به‌صورت غیر‌قانونی اسیر بوده‌اند، بازپروری آنها، آموزش مهارت‌های لازم برای بقا و درنهایت بازگشت‌شان به جنگل است. انسان‌ها به‌سرعت در حال قطع درختان جنگل‌های بارانی‌ای هستند که زیستگاه اصلی این اورانگوتان‌هاست. 

منبع: www.four-paws.org