ال‌کلاسیکو در نیمه‌نهایی کوپا‌دل‌ری

ال‌کلاسیکو در نیمه‌نهایی کوپا‌دل‌ری

هفته گذشته بازی‌های یک چهارم نهایی کوپا‌دل‌ری انجام شد و در نتیجه چهار تیم رئال مادرید، بارسلونا، اوساسونا و اتلتیک بیلبائو مجوز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کردند. رئال توانست پس از 120 دقیقه تلاش و در یک بازی جنجالی اتلتیکو مادرید را در برنابئو 3بر یک شکست دهد. بارسا در نوکمپ با یک گل از سد سوسیداد گذشت. اوساسونا توانست سویا را از پیش رو بردارد و بیلبائو هم والنسیا را حذف کرد.

قرعه‌کشی دور نیمه‌نهایی این بازی‌ها روز گذشته در محل فدراسیون فوتبال اسپانیا انجام شد و هیجانی‌ترین قرعه ممکن اتفاق افتاد که به این ترتیب است: رئال مادرید-بارسلونا /  اوساسونا-بیلبائو.
رئال و بارسا در فصل 19-2018 نیز در نیمه‌نهایی جام‌حذفی اسپانیا به مصاف هم رفتند که بارسا توانست در مجموع دو بازی رفت و برگشت 4 بر یک رئال را مغلوب کند. بازی رفت در نیوکمپ یک بر یک مساوی شد ولی بارسا در بازی برگشت رئال را 3 بر یک مغلوب کرد. رئال از سال 2014 نتوانسته فاتح کوپا‌دل‌ری شود و در آن سال با هدایت کارلوآنچلوتی توانست بارسا را در مستایا 2 بر یک شکست دهد. بازی رفت اول مارس(10اسفند) در سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد و بازی برگشت احتمالا 5آوریل (16فروردین 1402) خواهد بود.