جنگ آمریکا با اشیای ناشناس

جنگ آمریکا با اشیای ناشناس

آمار اشیای پرنده ناشناس که برفراز خاک آمریکا پرواز می‌کنند و توسط پنتاگون هدف قرار می‌گیرند، رو به افزایش رفته و همین مسأله گمانه‌زنی‌ها را در فضای رسانه‌ای افزایش داده است.

بامداد دیروز پنتاگون از ساقط کردن چهارمین شیء پرنده ناشناس بر فراز دریاچه هورون، نزدیک میشگان خبر داد و مدعی شد که این شیء نزدیک مکان‌های نظامی حساس پرواز و برای هواپیماهای غیرنظامی ایجاد خطر می‌کرده است. این گزارش در حالی است که بیش از 10روز از آغاز جنجال‌آفرینی آمریکایی‌ها درباره یک بالن چینی می‌گذرد و تنش‌های پکن و واشنگتن وارد فاز تازه‌ای شده تا جایی که به گزارش رویترز، آمریکا با دیپلمات‌های خارجی از ۴۰کشور در این زمینه جلساتی برگزار کرده است. 
پنجشنبه 13بهمن بود که آمریکایی‌ها از مشاهده بالن جاسوسی چین بر فراز خاک آمریکا خبر دادند و دو روز بعد جنگنده‌های آمریکایی این بالن را سرنگون کردند. همزمان پنتاگون ادعا کرد یک بالن دیگر چین بر فراز آمریکای لاتین دیده شده است. ماجرا به همین موارد ختم نشد و از آن زمان، آمریکایی‌ها در چند مورد دیگر از سرنگون کردن اشیای پرنده بر فراز این کشور خبر داده‌اند.
در جدیدترین و چهارمین مورد در مدت 10روز از جنگ آمریکا با اشیای ناشناس، آمریکا بامداد دیروز اعلام کرد یک شیء ناشناس دیگر را که به ادعای آنها در نزدیکی سایت‌های نظامی حساس پرواز می‌کرد و می‌توانست برای جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد، با جنگنده اف۱۶ بر فراز دریاچه هورون میشیگان ساقط کرد. پیش از آن، اشیای ناشناس دیگری جمعه و شنبه بر فراز آلاسکا و کانادا ساقط شده بودند. 
رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا گفته است به اعتقاد مقام‌های آمریکایی اشیای پرنده‌ای که طی چند روز گذشته بر فراز خاک این کشور و کانادا سرنگون شدند، بالن بودند. این اظهارنظر در حالی است که رئیس مرکز فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی با بیان این‌که مطمئن نیستند اشیای پرنده روزهای اخیر در آسمان بالن بودند، احتمال وجود منشأ فرازمینی برای آنها را رد نکرد.

سعید سبحانی - گروه بین‌الملل