سربازان مونیخ در قلب پاریس

سربازان مونیخ در قلب پاریس

شاید مثال مشخص و ملموس «دویدن و نرسیدن »، همین وضعیت تیم متمول پاری‌سن ژرمن طی یک دهه اخیر در فوتبال اروپا باشد.

مالکان قطری این باشگاه فرانسوی طی این مدت از هیچ هزینه‌ای برای ساختن یک تیم قدرتمند کوتاهی نکرده‌اند و مهم‌ترین هدف‌شان هم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بوده است. اما تنها دستاوردی که در این مدت نصیب آنها شده، یک بار رسیدن به فینال UCL بوده است. همان یک بار هم مربوط به فصل کرونا زده 20-2019 بود که این تیم به فینال رسید اما بایرن‌مونیخ آماده آن روزها با هدایت هانسی فلیک مانع تحقق رویای‌شان شد.  پاریسی‌ها فصل بعد و این بار در مرحله یک چهارم باز هم با بایرن‌مونیخ رو به رو شدند و با حذف این تیم، تا حدودی انتقام آن فینال را گرفتند. دست تقدیر موجب شده تا سرنوشت این دو تیم در لیگ قهرمانان باز هم به یکدیگر رقم بخورد. پاریسی‌ها امشب و در اولین بازی مرحله یک هشتم در ورزشگاه پارک‌دو پرنس میزبان مونیخی‌ها هستند و حذف دوباره این تیم از گردونه رقابت‌ها می‌تواند بهترین اتفاق ممکن برای پاریسی‌ها باشد. البته اوضاع این تیم در چند هفته گذشته چندان بر وفق مراد هوادارانش نبوده است. در کنار مصدومیت و غیبت ستاره‌هایی همچون امباپه و مسی، این تیم با دو باخت متوالی در فوتبال فرانسه به مصاف بایرن می‌رود. از آن طرف هم بایرن در پنج بازی گذشته‌اش در بوندس لیگا سه تساوی و دو برد به دست آورده و همین موجب شده فاصله‌اش در صدر با تیم دوم کاسته شده و فقط به یک امتیاز برسد. با تمام این اوصاف و احوال، تمام نگاه‌ها در فوتبال اروپا امشب به ساق پای ستاره‌هایی دوخته شده که می‌خواهند 90 دقیقه زیبا و هیجانی را برای فوتبال‌دوستان رقم بزنند.

68
پاریسی‌ها آمار خوبی از بازی‌های خانگی در اروپا از خودشان به جا گذاشته‌اند. این تیم در 68 بازی قبلی در خانه فقط شش بازی را باخته است و 44 برد و 18 تساوی به دست آورده است.

14
کارنامه بایرن مونیخ در مرحله یک هشتم UCL را می‌توان یکی از بهترین عملکردها در بین تیم‌های اروپایی دانست. این تیم در 18 حضور قبلی‌اش، 14 برد و فقط چهار شکست به دست آورده است.

4
در بین بازیکنان پاری سن ژرمن، نیمار برزیلی بهترین عملکرد را مقابل این تیم داشته است. او توانسته تا امروز چهار بار دروازه مونیخی‌ها را باز کند که سه بار آن با پیراهن بارسا و یک بار با لباس PSG بوده است. 

6
عملکرد PSG در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان قابل قبول است. این تیم در 10 حضور قبلی‌اش در این مرحله، شش بار موفق به صعود شده و چهار هم با مسابقات وداع کرده است.

10
بایرن مونیخ در 12 بازی قبلی‌اش مقابل تیم‌های فرانسوی چه در بازی‌های خانگی و چه خارج از خانه، 10 برد به نام خودش ثبت کرده است. آن دو باخت هم مقابل همین پاری‌سن ژرمن در سپتامبر 2017 و بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی فصل 21-2020 رقم خورد.

6
آنچه که باعث دلخوشی هواداران پاریسی شده، عملکرد تیم‌شان در چند بازی اخیر در لیگ قهرمانان در ورزشگاه پارک دو‌پرنس است. این تیم در هر 6 بازی قبلی‌اش در این ورزشگاه در مسابقات UCL پیروز شده است.
ضمیمه تپش