مستند «ابوجهاد» به آنتن می‌رسد

مستند «ابوجهاد» به آنتن می‌رسد

مستند «ابوجهاد، پدرجهاد» به زودی از رسانه‌ملی پخش می‌شود. این مستند محصول بنیاد فرهنگی روایت فتح درباره زندگی و مبارزات احمد جبرئیل،دبیرکل فقید جبهه خلق برای آزادی فلسطین است.

جبرئیل هم‌پیمان راهبردی ایران وسوریه، عضو بیشتر ائتلاف‌های فلسطینی و مخالف رویکرد سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی بود وبه همین دلیل نیز بار‌ها برای ربودن و ترور وی تلاش شد. دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین سال ۲۰۲۱ در دمشق درگذشت.احمد جبرئیل، افسر نیروی هوایی سوریه، مؤسس و رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین بود. جبرئیل در جریان ناآرامی‌های سوریه در کنار محور مقاومت و ارتش سوریه به مقابله با گروه‌های مسلح معارض پرداخت. وی سال ۱۹۳۸ در شهر یازور در نزدیکی یافا واقع در فلسطین به دنیا آمد و همراه خانواده‌اش به سوریه مهاجرت کرد. جهاد احمد جبرئیل، فرزند وی در ۲۰ می ‌۲۰۰۲ ( 31 اردیبهشت‌ 1381 ) در بیروت ترور شد که بسیاری آن را کار موساد می‌دانند. در خرداد ماه ۱۳۸۵ افرادی وابسته به اسرائیل در لبنان دستگیر شدند که به دست داشتن در این ماجرا اعتراف کردند.

«رادیولوژی» در شبکه سلامت راه افتاد
فصل اول سریال «رادیولوژی» در ۱۱ قسمت، محصول 2019 ژاپن روی آنتن شبکه سلامت می‌رود. این سریال در یک مجموعه پزشکی و به ماجراها و روابط بین کارکنان مرکز رادیولوژی یک بیمارستان و بیماران می‌پردازد. تی سوباسا هوندا، ماساتاکا کوباتا و گنچی اندو از‌جمله بازیگرانی هستند که در این سریال بازی کرده‌اند.سریال رادیولوژی یک مجموعه خوش‌ساخت پزشکی است که در هر اپیزود به معرفی بیماری جدید که از طریق دستگاه‌های پیشرفته سی‌تی اسکن شناسایی می‌شود، می‌پردازد و در ضمن زندگی و دغدغه‌های یکی از اعضای بخش رادیولوژی را مروری مختصر می‌کند. از نظر ساخت، کارگردانی، بازیگری و تصویربرداری خوبی دارد و با این‌که تقریبا می‌توان گفت تک لوکیشن است اما به‌هیچ‌وجه ملال‌انگیز و اذیت‌کننده نیست. گفتنی است سریال رادیولوژی با گویندگی ۳۹ نفر از گویندگان گفتار‌فیلم در واحد دوبلاژ اداره‌کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما دوبله شده است. سریال رادیولوژی هر روز ساعت 17 روی آنتن شبکه سلامت می‌رود و تکرار آن ساعت 24 پخش می‌شود.

چراغ دریایی
مریم فلاح:
سالتی، پسر جوان موقرمزی بود که از خیالبافی و ماجراجویی بسیار لذت می‌برد. او هر روز به فانوس دریایی نزدیک خانه‌اش می‌رفت تا با دوستان ساحلی‌اش بازی کند. دوستان او شامل «اوچو» اختاپوس، «کلود» خرچنگ گوشه‌نشین، «سوفی و سادی» پرندگان دریایی دوقلو، گروهی از صدف‌های کوچک، شفق قطبی، نوری که روی اقیانوس می‌درخشد و «عمه‌‌ چوی» صاحب فانوس دریایی بودند. آنها از طریق ماجراجویی‌های خود در هر قسمت، درس‌های خوبی می‌آموختند که به آنها کمک می‌کرد بتوانند بر مشکلات خودشان غلبه کنند. هنگام تماشای داستان هر قسمت مخاطبان خردسال این کارتون می‌توانستند پایان‌بندی هر ماجرا را از میان گفت‌وشنود قایق‌ها و یدکش‌های ماجراجوی متعددی که در بندر بود دنبال کنند که تحت تاثیر روابط و گفت‌وگوی شخصیت‌های مختلف کارتون شکل می‌گرفت. گویی که آنها هم همراه بچه‌ها به تماشای ماجرایی که بر سالتی و دوستانش در فانوس دریایی گذشته بود نشسته‌اند. «چراغ دریایی» محصول سال 1997 کشور کانادا به‌طور مشترک به کارگردانی رابرت دی. کاردونا، دیوید میتون والن شکتر تولید شد.