باند وحشت به روایت شاهد عینی

جزئیات دستبرد دزدان مسلح به خانه‌ای در غرب تهران

باند وحشت به روایت شاهد عینی

تصور کنید با فرزندان خود در امنیت چهاردیواری خانه‌تان نشسته‌اید که یکدفعه چند سارق در را باز می‌کنند و درحالی‌که با خونسردی تمام، لوله سلاح‌های ‌گرم‌شان را به سمت‌تان نشانه رفته‌اند، با خیال راحت وجب‌به‌وجب خانه را می‌گردند تا اشیای قیمتی را سرقت ‌کنند. بعد از سرقت هم انگار نه انگار که اتفاقی افتاده، جلوی چشمان وحشت‌زده‌تان از خانه بیرون می‌روند.

حالا شما مانده‌اید و نفسی‌ که از شدت ترس بند آمده و همچنان هم باورتان نمی‌شود در شلوغ‌ترین ساعت‌های شب، سارقان مسلح به‌راحتی وارد حریم خصوصی‌تان شوند و اموال‌تان را سرقت‌ کنند. لحظه‌به‌لحظه این ژانر وحشت را قربانیان دزدان مسلح شمال‌غرب تهران تجربه‌ کرده‌اند و فیلم‌های آن نیز در فضای مجازی منتشر شده که واکنش شدید و منفی مردم را به دنبال داشت. 
یکی از فیلم‌ها لحظات ورود سارقان به داخل خانه را ثبت‌ کرده و سه فیلم دیگر، تصاویر حضور دزدها در پارکینگ را نشان می‌دهد که دقایقی بعد به طبقات بالا می‌روند و یکی از عجیب‌ترین سرقت‌ها را رقم می‌زنند. یکی از مالباخته‌ها به جام‌جم می‌گوید: «ما در یک ساختمان پنج‌طبقه زندگی می‌کنیم و با بقیه ساکنان آن قوم‌وخویش هستیم. خانه من طبقه دوم است. سه‌شنبه هفته گذشته ساعت 8 و 5 دقیقه شب بود که پنج سارق مسلح به سلاح کمری و کلاشینکف، درحالی‌که سروصورت‌شان را پوشانده بودند، به خانه‌ام دستبرد زدند. آن روز من سر کار بودم و دو دختر 14و پنج ساله‌ام همراه مادرشان درخانه بودند. چون با ساکنان ساختمان فامیل هستیم، معمولا در خانه‌های‌مان نیمه‌باز است. سارقان نیز پس از هل‌دادن در جک‌دار پارکینگ وارد ساختمان شده و پس از عبور از راهرو و دیدن در نیمه‌باز وارد خانه‌ام شدند. یکی از آنها دو‌دخترم را در اتاق‌ زندانی‌ کرد و بعد دهان دختر کوچک‌ترم را با دست‌ گرفت تا جیغ نزند. چهار همدست او هم تمام اتاق‌ها را زیر و رو کردند تا اشیای ‌گران‌قیمت را سرقت‌ کنند. همسرم از ترس این‌که مبادا سارقان به دخترها یا خودش آسیبی بزنند، طلاهای موجود در خانه و حتی طلاهایی ‌که دخترها و خودش استفاده می‌کردند را از روی ناچاری دودستی تقدیم آنها ‌کرد. سارقان علاوه بر سرقت 300میلیون تومان طلا، کفش دخترم و یک‌پلاستیک موز هم برداشتند و بردند.»
به گفته این مالباخته، سارقان 13دقیقه درساختمان بودند و پس ازسرقت از محل متواری شدند: «همسر برادرم تماس ‌گرفت و سرقت را اطلاع داد که سریع خودم را به خانه رساندم. اعضای خانواده‌ام هیچ آسیب جسمی‌ای ندیده‌اند اما دختر کوچکم به‌خاطر وحشت شدیدش حاضر نیست تنها بماند. او لحظه‌ای از من و مادرش جدا نمی‌شود و شب‌ها باید کنارش بخوابیم. او دارو مصرف می‌کند و دختر بزرگ و همسرم هم ترسیده‌اند و شرایط روحی مناسبی ندارند. بعد از این ماجرا موضوع را به پلیس ‌گزارش دادیم که ماموران آگاهی، کلانتری و نیروهای ویژه به محل آمدند. با این‌که بیش از یک هفته از این ماجرا می‌گذرد اما سارقان هنوز دستگیر‌نشده‌اند.»
با انتشار فیلم سرقت از این خانه، برخی شهروندان ساکن غرب تهران مدعی شدند این دزدان به همین شیوه به خانه آنها دستبرد زده‌اند که پلیس درخصوص تعداد سرقت‌ها و پیگیری ماجرا تاکنون اظهار نظری نکرده است. این درحالی‌است که خبرگزاری تسنیم دیروز اعلام کرد: در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی از سوی برخی کاربران با موضوع «سرقت‌های مسلحانه سریالی از منازل شهروندان تهرانی» یک منبع آگاه از پیگیری ویژه مسئولان قضایی و انتظامی برای دستگیری متهمان این پرونده خبر داد. دستگاه قضا به همراه پلیس از پیش از انتشار تصاویر سرقت‌های این باند در فضای مجازی، اقدامات آنها را مورد رصد، تعقیب و پیگیری قرار داده و اقدامات و تحقیقات فنی به‌منظور دستگیری اعضای این باند به‌طور ویژه در حال انجام است.برخی کاربران فضای مجازی هم با توجه به وحشتی که اعضای این باند در پایتخت ایجاد کرده‌اند، خواستار دستگیری سریع و برخورد قاطع دستگاه قضایی با آنها شدند تا افراد دیگر جرات نکنند امنیت شهروندان را دستمایه اقدامات مجرمانه خود قرار دهند.