رونمایی از 2 کتاب گویای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

رونمایی از 2 کتاب گویای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس


با مشارکت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مجموعه ایران صدا، دو کتاب گویای «خرمشهر در جنگ طولانی» و همچنین «اطلس نبرد بیت‌المقدس» تهیه و تدوین و از این آثار رونمایی شد.
همزمان با فرارسیدن ایام عملیات بیت‌المقدس، آزادسازی خرمشهر و مقاومت مردم دزفول؛ روز سه‌شنبه از دو کتاب گویا با عناوین «خرمشهر در جنگ طولانی» و «اطلس نبرد بیت‌المقدس» با حضور علی بخشی‌زاده معاون صدا جمهوری اسلامی ایران، سردار علی فضلی جانشین معاونت هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار دقیقی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و سردار دکتر علی‌محمد نائینی مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مهندس مهدی شاملو مدیر مجموعه ایرانصدا رونمایی شد.
در این مراسم سردار علی فضلی با تأکید بر این‌که اگر هر پدیده خوب و اتفاق مبارکی توأم با هنر نشود، ماندگاری نخواهد داشت، گفت: گویا سازی کتاب‌های دفاع مقدس روزی‌ای است که خداوند نصیب شما دوستان کرده است تا این آثار و برکات یاران امامین انقلاب اسلامی به صوت و تصویر برای تاریخ به یادگار بماند.
همچنین در این مراسم سردار دقیقی از فتح خرمشهر به‌عنوان یکی از قله‌های بسیار رفیع انقلاب اسلامی و حتی دفاع مقدس یاد کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس 14 کشور با ما وارد جنگ شدند و بیش از 40 کشور از صدام پشتیبانی کردند و ملت ایران در یک جنگ نابرابر پیروز شد. ما سعی‌مان را کردیم و خداوند بود که به ما نصرت داد.
وی با بیان این‌که دفاع مقدس الگوی انسجام و وحدت و مشارکت ملی است، اظهار کرد: در آن زمان همه مردم تحت لوای حضرت امام، فرماندهی کل قوا بودند.
سردار دقیقی با اشاره به تولیدات کتاب‌های گویا در حوزه دفاع مقدس توسط مجموعه ایرانصدا اظهار کرد: ملتی که از رزمندگان راه استقلال و آزادی‌اش قدردانی نکند، لیاقت استقلال را ندارد. این زحمتی که اکنون بعد از گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس مجموعه ایرانصدا و دیگر مجموعه‌ها می‌کشند معنای قدردانی از شهدای عزیزی است که در این راه دادیم و شکست‌پذیری ابرقدرت‌ها و شکست‌ناپذیری ملت‌ها را ثابت کردیم.
در این مراسم دکتر علی‌محمد نائینی ضمن تشکر از زحمات دست اندرکاران مجموعه ایرانصدا، اظهار کرد: دوستان ما در مجموعه ایرانصدا، کار حرفه‌ای و تخصصی و هنرمندانه را انجام دادند و مشخص است هر کاری در این کتاب گویا دارای سناریو بوده است.
وی افزود: از تمامی افرادی که این کتاب صوتی را پدید آوردند و همچنین از نویسندگان این دو اثر تشکر و قدردانی می‌کنم.
رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص کار نهضتی و صد برابری در حوزه دفاع مقدس، گفت: در مجموعه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس حدود 400 اثر منتشر شده است و 2000اثر تعریف‌شده که از این تعداد 460 اثر با محققان قرارداد بسته شده است. بنابراین همه این آثار ظرفیت این را دارد که در سه شکل چاپی، کتاب گویا و دیجیتالی منتشر شود.
در این مراسم مهدی شاملو با اشاره به همکاری با مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گزارشی از روند همکاری‌های این دو مجموعه ارائه کرد و گفت: با ارتباطی که با مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برقرار شد، کارهای متعددی در خصوص دفاع مقدس انجام دادیم که همگی حاصل زحماتی است که پژوهشگران و نویسندگان در این مرکز کشیده بودند.
همچنین در پایان مراسم از عوامل تهیه کتاب ازجمله سردار درودیان نویسنده کتاب، زهره محقق تهیه‌کننده، محمد تنهایی، محمد شریفی‌مقدم، نسرین کوچک‌خانی، حسن همایی و فاطمه عباسی گویندگان اثر مسعود‌ خان‌میرزا ادیتور تصویری و حسن شماخی ناظر تقدیر به عمل آمد.